14 haftalık gebelik

14 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

14 haftalık gebelikte bebeğinizin boyu 9-10 cm, kilosu ise 40 gramdır. Bebeğiniz hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor. Bu haftada bebeğinizin bazı mimikleri gelişmeye başlıyor. Yüzünü ekşitme, kaşlarını çatma ve gözlerini kısma mimikleri bunlardan başlıcalarıdır. Bebeğiniz ellerini sık sık ağzına götürmektedir. Gebeliğin 15. haftasından itibaren de emmeye başlayacaktır. Bebeğinizin cinsiyet oluşumu tamamlanmıştır. Erkekse prostat, kızsa yumurtalıklar karın boşluğundaki yerlerini alırlar. Ultrasonla cinsiyet tayini için erken bir hafta olmakla beraber bu haftada genital bölgede yukarı doğru olan bir çıkıntı erkek bebeği, yatay olan bir çıkıntı ise kız bebeği tahmin ettirir. Tiroid bezide bu haftada tiroid hormonlarını salgılamaya başlayacaktır. Bu haftada böbreklerden idrar üretimi artacaktır. Çene belirginleşir, kulklar başın arkasından öne doğru gelir. Bebeğinizin parmak izide bu haftada oluşur.

12 haftalık gebelikte başlayan solunum çalışması bu haftada daha da yoğunlaşmıştır. Burada aslında normal bir nefes alma işlemi yoktur. Sadece akciğerlere çok az bir sıvı geçer. Bu sıvı ve soluk alma hareketleri akciğerlerin gelişimi açısından aldukça önemlidir. Beyin faliyetleri gittikçe artmaktadır. Bu haftada bebeğiniz dokunma duyusu sayesinde yaşadığı çevreyi daha iyi öğrenmektedir. Ayrıca bu haftada işitme duyusu da çalışmaya başlar ve bebeğiniz uğultu şeklinde işitmeye başlar. İşitme duyusunun tam çalışması 25-27. gebelik haftalarında olacaktır. Artık bebeğinizin hareket kabiliyeti de ileri derecede artmıştır. Başını sağa sola çevirebilmekte, ellerini açıp kapatabilmekte ve parmaklarını oynatabilmektedir.

Annelerin karında be bel çevresindeki büyüme devam etmektedir. Gebeler bu haftada yaklaşık 2-2.5 kilo almışlardır. Gebelik şikayetleri azaldığı için bu dönemler gebelerin duygusal açıdan kendilerini daha iyi hissettikleri dönemlerdir. Rahminiz büyüdükçe kasık ağrılarınız artabilir. Yine sık idrara çıkma şikayetleriniz azalmıştır. Özellikle ağırlık merkezinin değişimine bağlı olarak sırt ve bel ağrıları olabilir. Mide bulantısı şikayetinin azalmasıyla birlikte gebenin iştahı açılmıştır. Bu noktada beslenmede aşırıya kaçmamak önemlidir. Bu noktada amaç çok yemek değil, sağlıklı beslenmektir. Aşırıya kaçtığınız her yiyeceğin size kilo olarak geri döneceğini unutmayınız. Gebeliğe başlangıç kilonuzla uyumlu kilo hedeflerini tutturmak için gerekirse diyetisyen yardımına başvurabilirsiniz. Burada amaç kilo vermek için bir diyet uygulamak değil, sağlıklı ve dengeli beslenme düzenini sağlamaktır.

Bu haftada kabızlık ve gaz şikayetleri biraz daha fazla görülebilir. Bol sıvı almalı ve lifli gıdalarla beslenilmesi şikayetleri azaltacaktır. Yine özellikle yürüyüşler bu şikayetlerin azalmasına yardımcı olacaktır.

Gebelikte beslenme her zaman olduğu gibi bu haftada da önemlidir. Özellikle bol sıvı alınması önerilir. Doktorunuzun tavsiyeleri doğrultusunda beslenmenize devam ediniz. Gebelikte artan demir ihtiyacının karşılanması için özellikle demir içeren gıdaların alınmasına da özen gösterilmelidir. Günlük 20-30 dakikalık yürüyüşlerinizi ihmal etmeyiniz. Bu dönemde artık dilerseniz hamilelik yogası yada hamilelik platesi için eğitim alabilirsiniz.

Bu haftalarda gebelikte cinsel istekte bir miktar artış görülebilir. Gebelikte cinsellik bebeğe zarar vermez. Tedirgin olmayınız. Gebeliğin son 3 haftasına kadar cinsel birliktelikte sakınca yoktur. Ancak annenin karnına aşırı başınç uygulayacak pozisyonlardan uzak durmakta fayda vardır. Ancak kanama yada ağrının olduğu dönemlerde birlikteliğe ara vermekte fayda vardır.

İkili testiniz 13 hafta 6 güne kadar yapılabilmektedir. Ancak son haftalara kırakmak testinizin duyarlılığını bir miktar azaltacaktır. Yapılan ultrasonda bebeğin ense kalınlığı 2.5 mm nin üzerinde olanlarda Down Sendromu riski artmaktadır. Down sendromu tanısı için anne kanından alınan kanda bebeğe ait hücreler ayrıştırılarak incelenebilmektedir. İkili, üçlü yada dörtlü testte risk çıkan hastalara amniosentez yada koryon villüs örneklemesi öncesi NIPT adı verilen bu test önerilmelidir.

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik takibi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri