19 haftalık gebelik

19 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

19 haftalık gebelikte bebeğin boyu 15-16 cm, ağırlığı ise 250 gr civarındadır. Bebeğin vücudu lanugo denilen tüylerle kaplıdır. Artık halk arasında bebeğin kremi olarak adlandırılan, bebeğin cildini koruyan verniks oluşmaya başlamıştır. Ölü deri, yağ hücreleri ve lanugo tüylerinden oluşan bu yapı içinde bulunduğu suyun etkilerinden cildi doğuma kadar koruyacaktır. Bu haftada 5 duyu organıda iyice gelişmiştir. Dışarıdan gelen sesleri bebek artık işitmeye başlamıştır. Minik sıçramalar şeklinde bebek hareketlerini hissedebilirsiniz. Beyin ile kaslar arasındaki sinir sisteminin gelişiminin artması nedeniyle istemli kas hareketleri artacaktır. Baş parmağını daha rahat emmektedir. Başını daha fazla hareket ettirmektedir. Parmak izleri de oluşmaya başlamıştır. Kız bebeklerde bu haftalarda yumurtalıklarda yumurta hücreleri oluşmaya başlar. Bebek bu haftadan itibaren REM uykusuna geçmeye başlar. Damak yapısı ve süt dişlerinin taslakları oluşmaya başlamıştır. Kolları ve bacakları bebek büyüdükçe daha orantılı hale gelmeye başlar.

19. gebelik haftasında karnınız hızla büyümeye devam ediyor. Daha rahat kıyafetler giymenizde fayda var. Karnınızı sıkıştıracak kıyafetlerden kaçınınız. Dik oturunuz. Bu karnınızın sıkışmasını engelleyeceği gibi sırt ağrıları ve reflü oluşumunu da azaltacaktır. Yüksek topuklu ayakkabı giymekten kaçınınız. Diş problemleri bu haftalarda biraz daha artmaya başlayabilir. Rahmin büyümesine bağlı olarak kasık ağrısı gibi gebelik belirtileri yavaş yavaş artmaya başlayabilir. İstirahatle geçmesi gereken ağrılar geçmiyorsa yada giderek artıyorsa muhakkak doktorunuza görününüz.

Bu haftalarda karın, göğüs ve kalçalardaki büyüme arttıkça bu bölgelerde çatlaklar oluşmaya başlayacaktır. Bu çatlakları azaltmaya yönelik değişik nemlendirici kremler kullanabilirsiniz. Ancak cilt çatlakları sizin cilt yapınızla alakalıdır. Genetik açıdan cildiniz çatlak oluşumuna yatkınsa kullandığınız kremler çatlak oluşumunu azaltmakla birlikte tamamen engellemez.

Yine bu haftada alın, yanak, burun ve çenede gebelik maskesi dediğimiz renk değişiklikleri oluşur. Bu renk değişiklikleri gebelik sonrası genellikle geçer. Ancak bazen azalmakla birlikte kalıcı da olabilir. Özellikle güneşe maruz kalanlarda daha fazla görülür.

Rahim göbek deliğinin altına kadar yükselmiştir. Karnın büyümeye başlamasıyla reflü şikayetleri artacaktır. Bu haftalarda 3-4 kilo civarında kilo alan gebelerde artık sırt ve bel ağrıları başlar.

Yine bu haftalarda baş dönmesi daha fazla görünmektedir. Kramp tarzı ağrılar gibi gebelik belirtileri giderek sıklaşmaktadır. Bu ağrıları azaltmak için ani hareketlerden kaçınılmalı, olduğunda masaj yapılmalıdır. Gerektiğinde doktorunuz tarafından krampları azaltıcı tedaviler tarafınıza verilecektir.

19. gebelik haftasında üçlü yada dörtlü testinizi yaptırabilirsiniz. 22. gebelik haftasına kadar yapılabilen bu testleri için en ideal dönem 16-18. gebelik haftasıdır. Bu testlerde yüksek risk saptanan gebelere anne kanında fetal hücrelerin tesbit edildiği NIPT testi önerilir.

Bu haftalarda mümkün olduğu kadar sırt üstü yatmaktan kaçınmalısınız. Sırt üstü yatarsanız büyüyen rahminiz karın arka duvarındaki büyük damarlara bası yapacak ve bu bası bir taraftan bebeğinize giden kan akımını azaltırken bir taraftanda sizde baş dönmesi, terleme, çarpıntı gibi gebelik belirtilerine neden olacaktır. Böyle bir durum yaşayacak olursanız derhal sol yanınıza dönünüz.

Gebelikte beslenmenize özen göstermeye devam edelim. Gebelikte cinsellik bebeğe hiçbir şekilde zarar vermez. Hamileliğinizin son 3 haftasına kadar cinsel birliktelikte sakınca yoktur.

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik takibi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri

Gebelik Takibi Ankara Web Sitelerimiz