2 haftalık gebelik

2 Haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

2. gebelik haftasında henüz gebe olduğunuzun farkında değilsiniz. Herhangi bir belirti bu haftalarda yaşanmaz. Artık adet kanaması pek çok hastada bitmiştir. Bu haftada 1. gebelik haftasında büyümeye başlayan yumurtalar büyümeye devam eder. 1-3 adet yumurta 18-20 mm büyüklüğe ulaşarak bu dönemde yumurtlama olayı gerçekleşecektir. Yani bu dönem yumurtlama dönemidir.

Aynı zamanda bebeğin yerleşip gelişeceği rahim içindeki endometrium denilen tabakada gelişen yumurtalardan salınan östrojen etkisiyle kalınlaşmaya başlar. Yumurtlama dönemine kadar kalınlaşmaya devam eder. Yumurtlama sonrası sperm tarafından döllenen yumurta 6. günde bu tabakaya gömülecek ve gebelik başlamış olacaktır.

Yumurtlama dönemi adetin kaçıncı günü başlar?

Adet döngüsü 28 günde bir olan kadınlarda gebelik ikinci haftasının sonunda yumurtlama olacaktır. Bu günün tesbit edilmesi özellikle gebelik isteyen bayanların işlerini kolaylaştıracaktır. Adet kanaması düzenli olmayan bayanlarda toplam adet gününden 14 gün çıkartılırsa yaklaşık yumurtlama günü belirlenir. Yani adeti 32 gün süren bir kadında 32-14=18. gün yumurtlama günüdür.

Yumurtlama olayını sağlayan adetin ortasına yakın dönemde gelişmiş foliküllerden salgılanan östrojen hormonunun aniden aşırı yükselmesidir. Bu yükselmeyle beraber yumurtlama hormonu dediğimiz LH hormonu da aniden yükselir ve yumurtanın çatlamasını sağlar.

Kadınların yumurtlama dönemi ne zaman olur ?

Yumurtlama olan bayanlarda göğüslerde hassasiyet , karın bölgesi ve kasıklarda ağrı, vaginal akıntılarda artma ve vücut ısısında artma meydana gelir. Fakat yumurtlama belirtilerine bakarak yumurtlama gününü tahmin etmek her zaman kolay olmaz. Bu nedenle yumurtlama gününün daha doğru tesbit edilmesi için geliştirilen testlerden faydalanılabilir.

Yumurtlama hesaplamada eczanede satılan yumurtlama (ovulasyon) testi faydalıdır. İdrarda yapılan bu testlerle yumurtlama tarihi oldukça güvenilir bir şekilde tesbit edilebilir. Yine kadının vücut sıcaklığının artışı da yumurtlama gününün belirlenmesinde kullanılırancak uygulanması zor olup yanılma ihtimali biraz daha fazladır.

Yine yumurtlama gününün belirlenmesinde bir diğer yöntem vajinal sekresyonların incelenmesidir. Elinizle eğer vajeni ıslak hissediyorsanızve aldığınız mukus bol miktarda ve iki parmak arasında çektikçe uzuyorsa yumurtlama tarihiniz yaklaşmış yada oluşmuş demektir. Sekresyonun en fazla olduğu dönem yumurtlama gününüzdür. Bu günden sonra sekresyonlar giderekazalır ve katılaşır.

Bazen hastalarımızdan yumurtlama dönemine göre erkek çocuk olması için ne yapmalı şeklinde sorular gelmektedir. Günümüz teknolojisi ile tüp bebek yöntemi dışında gebeliğin erkek yada kız bebek şeklinde yönlendirilmesine yönelik bir işlem yapmak mümkün değildir.

Bu haftalarda henüz gebelik oluşmamıştır. Bu nedenle gebelik öncesi muayene amacıyla doktora görünülmesi sağlıklı bir gebelik takibi açısından oldukça önemlidir. Gebelik öncesii muayenede yapılacak kan ve idrar tahlillerinizi ihmal etmeyiniz. Gebelik öncesinde folik asit kullanımı nöral tüp defekti denen bebeklerdeki omirilik açıklığı riskini azaltmaktadır. Günde 400 microgram folik asit kullanmayı unutmayınız.

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik takibi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri