23 haftalık gebelik

23 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

23 haftalık gebelikte bebekteki değişiklikler

23 haftalık gebelikte bebeğinizin boyu 28-30 cm, kilosu 550-600 gram şeklindedir. Bebeğiniz hızla büyümeye devam ediyor. Hala kafası vücuduna oranla daha büyüktür. Orta kulak kemikleri gelişiminin sonlarına doğru yaklaşıyor. Bebeğin içinde bulunduğu amnion sıvısı daha hızlı bir şekilde artmaktadır. Bundan dolayı bebek hareketleri daha çok artacaktır. Bebek bu haftalarda artık normal boyuna oldukça yaklaşmıştır. Bundan sonra kilo alımı daha ön planda olacaktır. Deri oluşumu henüz tamamlanmamıştır ve buruşuktur. Bebekteki kıllar koyulaşmaya ve kalınlaşmaya başlamıştır. Pankreas bu haftadan itibaren çalışmaya başlayacaktır. Bebeğiniz sesleri işitmeye başladığı için bebeğinizle konuşabilir, ona müzik dinletebilirsiniz. Tiz sesler bebeği daha çok etkileyecektir. Bebeğin sesleri işitmesi demek hoşuna gidiyor anlamına gelmez sadece seslere hareketle tepki vermektedir.

23 haftalık bebeklerde akciğer gelişimini sağlayan sürfaktan adı verilen madde salgılanmaya başlar. Salgılanma haftalar ilerledikçe artmaya devam eder ve 35. gebelik haftasında akciğerler olgunlaşmış olur. Ancak şeker hastalığı gibi bazı durumlarda akciğer gelişimi daha geç olacaktır. Gebelikte acil doğum gereken erken haftalarda akciğer gelişimini hızlandırıcı iğneler kullanılmaktadır. Bu iğneler sürfaktan salınımını arttırarak bebeğin yaşama şansını arttıracaktır.

23 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler

23 haftalık gebelikte bebek hareketlerini daha da rahat hissetmeye başlayacaksınız. Artık bebek hareketlerini karnınızdan da farkedebilirsiniz.

Hastalarda nedeni bulunamayan kasık ve karın ağrıları olabilir. Bu ağrılar büyüyen rahmin, karın ön ve yan duvarlarına bağlı bağların gerilmesine bağlı ağrılardır. Ancak başka nedenle oluşan karın ağrılarından ayrımının yapılması için dikkatli bir değerlendirme gereklidir.

Aşermeler bu haftada artarak devam edecektir. Beslenmenize dikkat etmenizde fayda var. Her aklınıza gelen yada canınızın çektiğini aşırı miktarlarda tüketmemeye özen göstermelisiniz.

Bu haftada vajinal akıntı probleminiz artabilir. Hafif şeffaf bir akıntı ise kormkayınız. Gebeliğe bağlı bir akıntı olabilir. Ancak bunun için bir kadın doğum uzmanına görünmenizde fayda var. Mikrobik vajinal akıntılar için doktorunuz tarafından kullanabileceğiniz ilaçlar tavsiye edilecektir.

Annedeki ve bebekteki demir miktarı giderek artmaktadır. Ancak annedeki kandaki sıvı kısmın daha fazla artmasına bağlı olarak annede demir eksikliği gelişmeye başlayabilir. Tavuk, kırmız et ve yumurta sarısında demir oranı yüksektir. Beslenmeye rağmen demir eksikliği giderilemeyecek olursa doktorunuz demir takviyesi başlayabilir.

Detaylı ultrason dediğimiz ayrıntılı ultrason halen yapılabilir. 18-24. gebelik haftasında radyoloji uzmanı yada perinatologlar (riskli gebelik uzmanı) tarafından yapılır. Daha erken haftalarda yapılması elbette daha uygundur. Ancak hala gecikmiş sayılmazsınız. Bu haftadan itibaren bebekte ciddi bir anormalik olmadığı müddetçe artık gebelik tahliyesi düşünülmez. Çünkü artık bebek dışarıda yaşayabilecek duruma gelmeye başlamıştır.

Bu haftalarda mümkün olduğu kadar sol yanınıza yatmaya çalışınız. Sırt üstü yatarsanız baş dönmesi, terleme, çarpıntı gibi problemlerle karşılaşabilirsiniz. Bu durumda derhal sol yanınıza dönünüz.

Gebelikte beslenme oldukça önemlidir. Kilo alımınıza dikkat ediniz. Bol sıvı alınması her gebelik haftasında önerilir. Gebelikte cinsellik bu haftalarda gebelikle ilgili bir problem yoksa sakıncalı değildir.

Ankara Çankaya'da Çukurambar'daki kliniğimizde gebelik takibi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri

Gebelik takibi Ankara Web Sitelerimiz