24 haftalık gebelik

24 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

24 haftalık gebelikte bebekteki değişiklikler

24 haftalık gebelikte bebeğinizin boyu 30-32 cm, kilosu ise 560-640 gramdır. Bu haftadan itibaren algılarının büyük kısmı gelişmiştir. Uyaranlara bilinçli cevaplar verebilmektedir. 20 haftalık gebeliğe kadar hiç kıvrımlanmayan ve düz bir yüzeye sahip olan bebeğin artık beyin kıvrımları yavaş yavaş oluşmaya başlamıştır. Bebeğinizin işitme seviyesi gittikçe yükseliyor. Yüksek frekanslı sesler bebeğinizi rahatsız edebilir. Bu dönemde anneyi rahatlatan hafif müzikler bebeğin de rahatlamasını sağlayacaktır. Bebeğinizin tat alma duyusu bu haftalarda gelişecektir. Saydam olan cildi artık bu haftalarda daha normal bir cilt görünümü almaya başlamıştır. Bu haftada bebeğiniz gittikçe güçlenmeye devam ediyor. Kas ve kemik dokusu daha hızlı gelişmektedir. Bu dönemde özellikle kalsiyumdan zengin besinlerle beslenmenizde fayda vardır.

24 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler

24 haftalık gebelikte anneler hızla kilo almaya devam ediyor. Bu haftalarda anne adayları sıcağa karşı duyarlı olabilir. Güneşin en tepede olduğu dönemlerde korunmalarında fayda vardır. Bol bol sıvı tüketmek oldukça önemlidir. Karın hızla büyümeye devam ediyor. Bu nedenle karında kaşıntılar ve karın çatlakları oluşabilir. Kullanacağınız bir nemlendirici krem şikayetlerinizi azaltacaktır. Bu haftada annelerin gözlerinde de kuruluk olabilir. Suni göz yaşı kullanmanızda sakınca yoktur. Mide ekşimesi ve yanması şikayetleri devam edebilir. Yemek öğünlerini arttırıp miktarını azaltarak bu şikayetinizin önüne geçebilirsiniz. 20 haftadan sonra gebelere 1 ay arayla 2 doz tetanoz aşısı yapılmalıdır. Aşı için sizi bağlı bulunduğunuz aile hekimliğinden arayacaklardır. Eğer halen aşınızı yaptırmadıysanız bağlı olduğunuz aile hekiminizle iletişime geçmenizde fayda vardır.

Bu haftalarda mümkün olduğu kadar sırt üstü yatmaktan kaçınmalısınız. Sırt üstü yatarken tansiyon düşmesi ve bayılma hissi yaşayabilirsiniz. Böyle bir durum yaşayacak olursanız derhal sol yanınıza dönünüz.

24 haftalık gebelikte gebeliğe bağlı şeker hastalığı veya halk arasında gizli şeker diye nitelendirilen gestasyonel diyabet taraması için şeker yükleme testi yapılır. 24 haftalık gebelikten itibaren başlanıp 28 haftalık gebeliğe kadar yapılabilir. Tarama metodları değişkendir. Bazı hekimler 75 gram yükleme testi ile tarama yaparken bazıları 50 gram tarama testini tercih eder. 50 gram yükleme sonucunda kan çekeri yüksek olanlara daha sonra 100 gram yükleme testi yapılır. 50 gram yükleme testi tarama testi iken 100 gram yükleme testi (OGTT) tanı koydurucudur. 50 gram testi öncesi aç olmanız gerekmez. Ancak 100 gram yükleme öncesi muhakkak 8-10 saatlik açlık gereklidir.

Gebelikte beslenmenize özen göstermeye devam edelim. Hızlı kilo alımı oluyorsa doktorunuza danışmanızda ve yardım almanızda fayda vardır. Hızlı kilo alımı olanlarda gebeliğe bağlı şeker hastalığı çıkma riski artacaktır.

Ankara Çankaya'da Çukurambar'daki kliniğimizde gebelik takibi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri

Gebelik takibi Ankara Web Sitelerimiz