27 haftalık gebelik

27 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

27 haftalık gebelikte bebekteki değişiklikler

27 haftalık gebelikte bebeğinizin boyu 35 cm, kilosu ise 900-950 gram civarındadır. Bebeğinizin akciğerlerinin gelişimi devam etmektedir. Artık bebeğiniz gözlerini açıp kapatmaya başlamıştır. Bebek hareketleri eskisine oranla daha fazla ve daha kuvvetlidir. Hatta bazen hareket ederken canınızı yakabilir. Elbette bebek ne kadar fazla hareket ediyorsa, bebek o kadar içeride rahat bir durumda diye düşünürüz.

27 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler

Rahminiz ve dolayısı ile karnınız büyümeye devam ediyor. Karnınız büyüdükçe nefes alıp vermede hafif bir zorluk yaşayabilirsiniz. Şiddetli nefes darlığı gebelikte normal değildir. Yine karnınızdaki gerginlik arttıkça göbek deliğinizin dışarıya doğru çıktığını göreceksiniz. Bu durum genellikle doğum sonrası kendiliğinden düzelecektir. Ancak normalden daha fazla dışarıya çıkanlarda göbek fıtığı oluşabilir. Doğum sonrası düzelmeyenlerde küçük bir cerrahi işlemle düzeltme gerekebilir. Sizin göbeğiniz ile bebeğin göbek bağı arasında bir ilişki yoktur. Bundan dolayı gebelik sırasında sizin göbeğinizde oluşacak değişiklikler bebeğinizi etkilemez. Göbeğinizden aşağıya doğru bir kahverengi çizginin oluşmaya başladığını farkedeceksiniz. Bu çizgi doğum sonrası kendiliğinden kaybolacaktır.

Bir taraftan karnınız büyümeye devam ederken bir taraftan da göğüslerinizin büyüdüğünü farkedeceksiniz. Elbette tüm organlar gebelik sırasında doğacak bebeğin beslenmesi için kendini şekillendirmektedir. Karında çatlaklarınız artabilir. Bu haftalardan itibaren bazı anne adayları uyumakta zorluk çekebilir. Gece geç saatlere kadar uyuyamayan anne adaylarına önerimiz gündüz uyumamalarıdır.

Bebeğiniz büyüdükçe demir ve kalsiyum ihtiyacı da artmaktadır. Bebek gereken demir ve kalsiyumu anneden sağlamaktadır. Eğer anne diyetle yeterince kalsiyum ve demir almazsa bu sefer anne kendi demir ve kalsiyum deposundan tüketir ve annede kansızlık ve kemik erimesi oluşabilir. Bu nedenle yeterince diyetle demir ve kalsiyum alamayan anne adaylarına dışarıdan demir ve kalsiyum takviyesi yapmak uygun olacaktır.

27 haftalık gebelikte bu haftalarda karnın iyice büyümesine bağlı rahim bağlarının gerilmesi nedeniyle bel ve kasık ağrıları artabilir. Bol bol istirahat ediniz. Bu haftalardan itibaren yalancı doğum ağrıları denilen çok kısa süren, hastada belirgin bir ağrı oluşturmayan ve rahim ağzında açılmaya neden olmayan küçük ağrılar olabilir. Ancak daha şiddetli ağrılar oluyor, uzun sürüyor yada düzenli olarak rahimde kasılmalar oluyorsa muhakkak kadın doğum doktorunuzla irtibata geçiniz.

Bu haftalarda büyüyen rahim karın arka duvarındaki toplardamara bası yaparak bacaklarda ödemi, sık idrara çıkma, hemoroid ve bacaklarda varis gibi problemleri de oluşturabilir. Bu haftalarda mümkün olduğu kadar sırt üstü yatmaktan kaçınmalısınız. Mümkün olduğunca sol yan tarafınıza yatınız.

Gebelikte beslenme oldukça önemlidir. Düzenli ve dengeli bir şekilde beslenmenize devam ediniz. Gebelikte cinsellik açısından gebeliğin son 3 haftasına kadar herhangi bir sakınca yoktur.

27 haftalık gebelikte halen şeker yükleme testini yaptırabilirsiniz. 24 haftalık gebelikten itibaren başlanıp 28 haftalık gebeliğe kadar yapılabilir. 50 gram şeker yüklemesi öncesi aç olmanız gerekmez. Ancak 100 gram şeker yüklemesi öncesi muhakkak 8-10 saatlik açlık gereklidir.

Ankara Çankaya'da Çukurambar'daki kliniğimizde gebelik takibi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri

Gebelik takibi Ankara Web Sitelerimiz