32 haftalık gebelik

32 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

32 haftalık gebelikte bebekteki değişiklikler

32 haftalık gebelikte bebeğinizin boyu 41 cm, kilosu ise 1750 gramdır. Bebeğinizin anne karnında giderek alanı daralmaktadır. Bu nedenle içerde bebekler, bacaklar karına çekilmiş ve bağdaş kurmuş pozisyonunda dururlar. Bu bebeklerin en rahat duruş pozisyonudur. Alanın daralmasına bağlı olarak bebek hareketleri de giderek azalacaktır. Ancak belirgin olarak azalması normal değildir. Böyle bir durumda doktorunuzu arayınız.

32 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler

32 haftalık gebelikte bacak krampları, kasık ve bel ağrıları, hemoroid ve varis gibi damar genişlemeleri, mide yanması gibi şikayetler oldukça sık görülmektedir.

Bu haftalarda yorgunluk problemleriniz artmaya başlayabilir. Fırsat buldukça dinlenmeye çalışın. Uykunuzun, beslenmenizin düzenli olmasına gayret edin. Kendinizi aşırı yoracak işlerden kaçının. Yürüyüş yapmanızda herhangi bir sakınca yoktur. Sırt ağrıları, kasık ve bel ağrıları artabilir. Bazen bunlar erken doğumun habercisi olabilir. İstirahatle geçmeyen ağrılarınız varsa muhakkak doktorunuzla görüşünüz.

Bu haftalarda yalancı doğum ağrıları görülebilir. Bu yalancı doğum ağrıları uzun sürmez, hastada ağrı oluşturmaz ve rahim ağzında açılmaya neden olmaz. İstirahatle yada ağrı kesi alınca düzelir. Ancak gerçek doğum ağrılarında ise bu durumların tam tersi görülür.

32 haftalık gebelikten itibaren NST dediğimiz bebek kalp grafilerinin çekimlerine başlanmaktadır. Riskli gebeliklerde 28 haftalık gebelikte NST çekimine başlanabilir. NST (non stress test) bebeğin anne karnında rahat olduğunun bir göstergesidir. %5 yanılma payı olmakla birlikte iyi çıkan bir NST bebeğin anne karnında 2-3 gün için rahat olduğunu ifade eder. Ancak normal çıkmayan bir NST bebeğin durumunun kötü olduğu anlamına gelmez. Annenin aç olması, bebeğin uyuyor olması yada kullanılan bazı ilaçlar da NST nin normal çıkmamasına neden olabilir. Bu nedenle böyle bir durumda öncelikle NST uzatılır, tekrarlanır, sırt üstü yatıyorsa sol yana çevrilir. Bütün bunlara rağmen düzelme olmazsa ek testler yapmak gerekecektir.

Gebelikte beslenme oldukça önemlidir. Bebeğiniz büyüdükçe demir ve kalsiyum ihtiyacı da artmaktadır. Bu nedenle yeterince diyetle demir ve kalsiyum alamayan anne adaylarına dışarıdan demir ve kalsiyum takviyesi yapmak uygun olacaktır. Düzenli ve dengeli bir şekilde beslenmenize devam ediniz. Gebelikte cinsellik açısından gebeliğin son 3 haftasına kadar herhangi bir sakınca yoktur.

32 haftalık gebelikte artık doğum öncesi izne ayrılabilirsiniz yada doğum öncesi izninizin 5 haftalık başlangış bölümünü doğum sonrasına aktarabilirsiniz. SGK doğumunuzun 40 haftada olacağını varsayarak 32 haftadan itibaren izne ayrılabilmenize olanak sağlamıştır. Eğer izne ayrılmak istemiyorsanız doktorunuz çalışmanızda herhangi bir sakınca yok derse 5 haftalık izninizi doğum sonrasına aktarabilirsiniz. Ancak 37 haftalık gebelik dolana kadar çalışmanız gerekecektir. Bu döneme kadar alacağınız raporlar aktaracağınız 5 haftalık bölümden düşülecektir. 37 haftalık gebelikten sonra ise doğum öncesi izne zorunlu olarak çıkarılacaksınız. 40 haftalık gebelikten erken doğum yapacak olursanız kullanamadığınız izinleri doğum sonrası izninize ekletebiliyorsunuz.

32 haftalık gebelikten itibaren doktorunuza 2 haftalık süreçlerle muayene olacaksınız. Ancak riskli bir gebeliğiniz varsa 28 haftalık gebelikten itibaren 2 haftada bir muayene olabilirsiniz. Muayene sıklığına doktorunuz karar verecektir.

Ankara Çankaya'da Çukurambar'daki kliniğimizde gebelik takibi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri