33 haftalık gebelik

33 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

33 haftalık gebelikte bebekteki değişiklikler

33 haftalık gebelikte bebeğinizin boyu 42 cm, kilosu ise 2000 gramdır. Bebeğinizin amnion sıvısı miktarı bu haftalardan sonra artmaz. Sabit kalır yada hafif azalabilir. Eğer bebeğinizin suyu çok azalacak olursa bazen kordon sıkışmasına bağlı olarak bebeğinizin kalp atımları bozulabilir. Ancak tedirgin olmayın. Bebeğinizin amnion sıvısı doktorunuz tarafından ultrason ile takip edilmektedir.

Bebeğin cilt altı yağ depolanması artmaya devam ediyor. Cildi pürüzsüz ve pembe bir hal almıştır. Erkek bebeklerin testis dediğimiz yumurtaları da tam olarak torbaların içine inmiştir. Bebeğiniz artık annenin sesini net olarak aldılar. Bu nedenle bebeğinizle iletişim kurmaya çalışabilirsiniz. Sizin konuşmalarınıza tepki verecektir. Bebeğinizin kafatası kemikleri henüz kaynaşmamıştır. Bu sayede doğum sırasında birbiri üzerinde kayarak kafa çapı küçülmekte ve doğumunuz kolaylaşmaktadır. Doğumdan sonraki 2 yaşına kadar kafa kemikleri kaynaşmayacaktır.

33 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler

32 haftalık gebelikte bacak krampları, kasık ve bel ağrıları, hemoroid ve varis gibi damar genişlemeleri, mide yanması gibi şikayetler oldukça sık görülmektedir.

Bu haftalarda ödemleriniz daha da artmış olabilir. Özellikle ayakalarda akşama doğru artan bir şişlik genellikle gebeliğe bağlıdır. Ancak ayaklarda aşırı şişme, ellerde ve yüzde yada karın cildinde şişmeler olacak olursa preeklampsi dediğimiz gebelik zehirlenmesinin bir bulgusu olabilir. Hemen doktorunuzla irtibata geçiniz.

Ödeme bağlı bazı hastalarda ellerde uyuşma ve karıncalanma olabilir. Bu genelde kanaldan geçen sinirlerin sıkılmasına bağlı olarak gelişir. Gebelik bitiminde genelde kendiliğinden düzelir.

32 haftalık gebelikten itibaren NST dediğimiz bebek kalp grafilerinin çekimlerine başlanmaktadır. Riskli gebeliklerde 28 haftalık gebelikte NST çekimine başlanabilir. NST (non stress test) bebeğin anne karnında rahat olduğunun bir göstergesidir. %5 yanılma payı olmakla birlikte iyi çıkan bir NST bebeğin anne karnında 2-3 gün için rahat olduğunu ifade eder. Ancak normal çıkmayan bir NST bebeğin durumunun kötü olduğu anlamına gelmez. Annenin aç olması, bebeğin uyuyor olması yada kullanılan bazı ilaçlar da NST nin normal çıkmamasına neden olabilir. Bu nedenle böyle bir durumda öncelikle NST uzatılır, tekrarlanır, sırt üstü yatıyorsa sol yana çevrilir. Bütün bunlara rağmen düzelme olmazsa ek testler yapmak gerekecektir.

32 haftalık gebelikten itibaren doktorunuza 2 haftalık süreçlerle muayene olacaksınız. Ancak riskli bir gebeliğiniz varsa 28 haftalık gebelikten itibaren 2 haftada bir muayene olabilirsiniz. Muayene sıklığına doktorunuz karar verecektir.

Bu haftalarda yorgunluk problemleriniz artmaya başlayabilir. Fırsat buldukça dinlenmeye çalışın. Uykunuzun, beslenmenizin düzenli olmasına gayret edin. Kendinizi aşırı yoracak işlerden kaçının. Yürüyüş yapmanızda herhangi bir sakınca yoktur.

Bu haftalarda yalancı doğum ağrıları görülebilir. Bu yalancı doğum ağrıları uzun sürmez, hastada ağrı oluşturmaz ve rahim ağzında açılmaya neden olmaz. İstirahatle yada ağrı kesi alınca düzelir. Ancak gerçek doğum ağrılarında ise bu durumların tam tersi görülür.

Bebeğiniz büyüdükçe demir ve kalsiyum ihtiyacı da artmaktadır. Bu nedenle yeterince diyetle demir ve kalsiyum alamayan anne adaylarına dışarıdan demir ve kalsiyum takviyesi yapmak uygun olacaktır.

Gebelikte beslenme oldukça önemlidir. Düzenli ve dengeli bir şekilde beslenmenize devam ediniz. Gebelikte cinsellik açısından gebeliğin son 3 haftasına kadar herhangi bir sakınca yoktur.

32 haftalık gebelikte artık doğum öncesi izne ayrılabilirsiniz yada doğum öncesi izninizin 5 haftalık başlangış bölümünü doğum sonrasına aktarabilirsiniz. SGK doğumunuzun 40 haftada olacağını varsayarak 32 haftadan itibaren izne ayrılabilmenize olanak sağlamıştır. Eğer izne ayrılmak istemiyorsanız doktorunuz çalışmanızda herhangi bir sakınca yok derse 5 haftalık izninizi doğum sonrasına aktarabilirsiniz. Ancak 37 haftalık gebelik dolana kadar çalışmanız gerekecektir. Bu döneme kadar alacağınız raporlar aktaracağınız 5 haftalık bölümden düşülecektir. 37 haftalık gebelikten sonra ise doğum öncesi izne zorunlu olarak çıkarılacaksınız. 40 haftalık gebelikten erken doğum yapacak olursanız kullanamadığınız izinleri doğum sonrası izninize ekletebiliyorsunuz.

Ankara Çankaya'da Çukurambar'daki kliniğimizde gebelik takibi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri