4 haftalık gebelik

4 Haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

4 haftalık gebelikte bebeğiniz henüz ultrasonda tesbit edilemeyecek kadar küçüktür. Büyüklüğü 1 mm den azdır. Ancak 4 haftalık bir bebekte kan dolaşımı başlamıştır. Bu dönemin sonunda normalde adet kanamasını beklemektesiniz. Ancak gebe kalan bayanlarda tabiiki adet gecikmesi olacaktır. Adet gecikmesi olmadan bu haftanın sonuna doğru hcg hormonu dediğimiz gebelik hormonu testi ile gebelik tanısı konulabilir. Ancak adet gecikmesi olmadan gebelik testi yapmanın pratik bir yönü yoktur. Adet gecikmesi olan bayanlarda yapılan gebelik testinde idrarda çift çizgi tesbit edilmesi yada kanda hcg hormonunun 5 in üzerinde olması gebelik varlığı anlamına gelir. Ancak bu dönemde pek çok kadında gebelik testi yapmadan önce kanama başlar ve aslında var olan çok küçük bir gebelik düşükle sonuçlanır. Kimyasal gebelik dediğimiz bu olay pek çok kadında farkında bile olmadan yaşanır.

Bu haftada gebelik belirtileri yavaş yavaş belirmeye başlar. Yorgunluk, göğüslerde dolgunluk ve hassasiyet gibi çok spesifik olmayan belirtiler görülür. Bu belirtiler aslında adet öncesi görülen belirtilerle benzerdir. Bu nedenle adet gecikmesi olmadan önce bu belirtilere bakarak gebelik testi yaptırmak gereksizdir. Gebelik testi için adet gecikmesini beklemeniz yerinde olacaktır.

Geçen hafta rahim içine yerleşen zigot yapısı morula adını alır. Hücre sayısı gittikçe artar ve artık içerisinde bir boşluk oluşarak sıvı birikmeye başlar. Bu aşamadaki embriyoya blastokist diyoruz. Boşluk giderek artarken embriyoyu oluşturacak hücreler bir tarafa, plasenta dediğimiz bebeği besleyecek yapıyı oluşturacak dokular bir tarafa toplanır. Bir taraftan bebek büyüyüp organları gelişrken bir taraftan da plasenta gelişmeye devam edecektir.

Embriyonun içerisinde olduğu sıvı dolu boşluk amniyon kesesidir. Gebelik boyunca bebekle beraber bu kesede büyüyecek ve içindeki sıvı miktarı artacaktır. Bu kese bebeği dış etkenlerden koruyacaktır.

İmplantasyonun gerçekleştiği bu günlerde kadınlarda hafif bir kanama görülebilir. Buna halk arasında yerleşme kanaması (implantasyon kanaması) denir. Bu kanama bazen leke şeklinde olabileceği gibi bazen de daha fazla olabilir. Ancak bu kanama her hastada görülmez. Bu haftada östrojen ve progesteron hormonları da gittikçe yükselmeye devam etmektedir. Bu hormonlar gebeliğin devamı için oldukça elzemdir.

Gebelik öncesi muayene amacıyla doktora görünülmesi için son haftanızdır. Bu hafta hala mevcut bazı patolojilerin düzeltilebileceği yada mevcut olan patolojilerden bebeğinizin etkilenmeyebileceği haftadır. Gebeliğin ilk 4 haftalık bu döneminde ya hep ya hiç kuralı vardır. Bu dönemde bilmeden ilaç kullandınız yada röntgen çektirdiniz ise bebeğiniz ya düşer yada sağlıklı bir şekilde devam eder. Bilmeden ilaç kullanımı yada röntgen çekimim gibi durumlarda doktorunuzdan bilgi almayı ihmal etmeyiniz.

Gebelik öncesi muayenede yapılacak kan ve idrar tahlilleri ile gebelik öncesi var olan riskler belirlenir. Gebelik öncesinde günde 400 mikrogram folik asit kullanmayı unutmayınız. Bu ilaça özellikle gebeliğin ilk üç ayı boyunca devam edeceksiniz.

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik takibi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri