40 haftalık gebelik

40 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

40 haftalık gebelikte bebekteki değişiklikler

40 haftalık gebelikte bebeğinizin boyu 50 cm, kilosu ise 3350 gramdır. Doğumdan sonraki ilk 24 saatte bebek dışkısını yapacaktır. Doğum sonrası idrar yapması ise ilk 72 saate kadar takip edilebilir. Ancak büyük çoğunluğu ilk 24 saatte idrarını yapmaktadır. Bebeklerin başında bulunan kemikler hala sertleşmemiştir. Normal doğum kanalından daha rahat geçmesini sağlayacaktır.

40 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler

40 haftalık gebelik dolduğunda gebelerin %75’i doğum yapmış olacaktır. %5’lik kısmı ise beklemeye devam edecektir. Hala doğum yapmadıysanız doktorunuzun önerileri doğrultusunda gebelik takiplerinize devam ediniz. Her doktor kontrolünde bebek kalp grafisi dediğimiz NST kontrolleriniz yapılacaktır.

Sık idrara çıkma, vajinal akıntının artması, ishal, karın kaşınması, ayaklarda ve bileklerde şişkinlik, uyumada zorluk çekme gibi durumlar bu dönemde oldukça sık yaşanmaktadır. Tedirgin olmayınız.

Doğum ağrılarınız başlayacak olursa doktorunuzla irtibata geçiniz. Her sancısı olan gebe hastaneye yatırılmaz. Eğer sancılarınız 1 saatten daha seyrek geliyor, çok hafif bir şekilde geçiyorsa ve bebek hareketleri iyi ve bilinen bir riskiniz yoksa muayene olduktan sonra evde istirahat etmeniz önerilecektir. Ancak sancılarınız saatte birin altına düştüyse yakın takip için hastaneye yatış önerilebilir. Sancılarınız 10 dakikada eğer 3 tane gelecek şekilde sıklaştıysa ve sancı geldiğinde 30-50 saniye sürüyorsa artık doğum sancılarınız başlamış demektir. Bundan sonra rahim ağzındaki açılma belli aralıklarla muayene yapılarak takip edilecektir.

Sezeryan ameliyatı 38 haftalık gebelik süresini dolduran tüm gebelerde yapılabilir. Normal doğum için ise 41 haftalık gebelik süresinin dolumuna kadar gebelik takibine devam edilecektir.

Bu haftalarda gebelikte cinsel ilişki yasaklanır. Bu haftalarda vajinal akıntınız artabilir. Kırmızı ve sümüksü bir tıkaç atılabilir. Nişan adı verilen bu tıkacın atılması doğumun yakın zamanda başlayacağının bir belirtisi olabilir. Sancı, kanama, su gelmesi yada bebek hareketlerinde azalma olursa derhal doktorunuzla irtibata geçiniz. Doğum çantası her an hazır bir vaziyette bulunmalıdır.

Normal doğum düşünüyorsanız epiduralli normal doğum tercih edebilirsiniz. Bu teknikte omurganızdan bir katater yerleştirilerek ilaç veriliyor ve ağrı hissiniz azaltılıyor. Kasılmaları hissediyor ancak ağrı hissetmiyorsunuz. Tecrübeli ellerde oldukça konforlu bir doğum yöntemidir. Aynı teknik sezeryan doğumda da kullanılmaktadır.

Ankara Çankaya'da Çukurambar'daki kliniğimizde gebelik takibi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri

Gebelik takibi Ankara Web Sitelerimiz