7 haftalık gebelik

7 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

7 haftalık gebelikte bulantı, kusma, halsizlik, kasık ağrısı gibi gebelik belirtileri devam etmektedir. Bulantı ve kusmaları fazla olanlarda ki bu hastalığa hiperemesiz gravidarum diyoruz, bu hastalarda kilo alımı olmayabilir tam tersine hastalar kilo kaybederler. Bu hastalarda bulantı ve kusma semptomlarını azaltmak için tuzlu krakerler, ekşi meyve suları ve ekşi meyveler tüketilebilir. Bu dönemde çok su içmeyiniz aksi halde bulantınız artacaktır. Üç ana öğün yanında üç ara öğün de yapınız. Çok baharatlı, yağlı yiyeceklerden kaçınınız. Kilo kaybı olan ve ağızdan yeteri kadar beslenemeyen hastalarda serum tedavisi et etkili tedavidir. Bulantı ve kusma için kullanılabilecek pekçok ilaç mevcuttur. Bu konuyu doktorunuzla istişare ediniz.

Gebeliğin yedinci haftasında bebeğinizin boyu 10-12 mm civarındadır. Bebeğin yüzü şekillenmeye başlamıştır. Göbek kordonu, gözler, kulaklar, ağız, burun ortaya çıkmaya başlar. El, ayak ve parmaklar tomurcuk şeklinde çıkmaya başlamıştır. Beyin gelişimi hızlı olduğundan kafa vücuda oranla oldukça büyüktür. Yemek ve soluk boruları bu haftada gelişmeye başlar. Sağ ve sol kalp kapakçıkları ayrılmıştır. Akciğerlerde ilk bronşlar, barsaklar ve pankreas oluşmuştur.

Bebek amnion kesesi içinde küçük bir fasülyeyi andırır görünümdedir. Özellikle alttan bakılan ultrasonda detaylar daha net görülür. Ancak ülkemizde alttan bakılan ultrason ( transvajinal ultrason) hastalar tarafından çok tercih edilmemektedir. Bu nedenle çok gerekmedikçe karından yapılan ultrasonla (abdominal ultrason) gebelik takibi yapılmaktadır. Ultrasonda bebeğin baş ve popo mesafesi ölçülür. Özellikle son adet tarihinden emin olmayan gebelerde bu haftalarda yapılacak baş popo ölçümü (CRL) en doğru gebelik haftasını verecektir.

Bu haftalarda hastalarımızın özellikle merak ettiği konulardan biriside gebelikte egzersiz konusudur. Bu haftada yapabileceğiniz en güzel egzersiz yürüyüştür. Ağır egzersizlerden yada tehlikeli olabilecek sporlardan kaçınılmalıdır. Günlük 15-30 dakikalık yürüyüşler en ideal egzersizlerdir. Gebelikte cinsel ilişki bu haftalarda sakıncalı değildir. Sadece kanaması yada ağrısı olan gebelerde birlikteliğe şikayetler geçene kadar aara verilmelidir.

Hamileliğin 7. haftasında vitamin ve mineral takviyelerini almaya başlamış olsanız dahi, beslenmenize daha fazla özen göstermelisiniz. Demir ve vitamin içeren yeşil yapraklı sebzeler, balık, kırmızı et ve kuru baklagil gibi gıdaları dengeli bir şekilde beslenme düzeninize dahil etmelisiniz. Süt ve süt ürünlerini kullanmalısınız. Özellikle süt tüketiminde sıkıntı çeken gebeler bu konuda kendilerini zorlamamalı, yoğurt, peynir gibi gibi süt ürünleriyle kalsiyum ihtiyacını karşılamalıdır. Gebelikte beslenme ile ilgili olarak katı diyetlerin uygulanması hastayı strese sokacaktır. Bu stres gebelik takibi boyunca hastada olumsuz duygulara neden olacaktır. Bu nedenle gebelikte şeker hastalarına verilen diyetlerin benzeri olan katı diyetlerden uzak durmak daha faydalı olacaktır.

Bu dönem embriyoda organ gelişiminin devam ettiği dönemdir. Bu nedenle doktorunuzun bilgisi olmadan herhangi bir ilaç kullanmayınız. Bebeğinize zarar verebilecek her türlü uygulamalardan kaçınınız. Alkol, uyuşturucu ve sigaradan uzak durunuz.

Gebelikte folik asit kullanımını ihmal etmeyiniz. Gebelikte ideal kilo alımı açısından doktorunuzun tavsiyelerine uyunuz. İlk 3 aylık dönemde 1-2 kilo almanız tavsiye edilir.

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik takibi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri