8 haftalık gebelik

8 haftalık gebelikte annedeki ve bebekteki değişiklikler nelerdir?

8.Gebelik haftasında bebeğin boyu 1.5-2 cm civarındadır. Bebeğimiz bir taraftan büyürken bir taraftan da organ oluşumları devam ediyor. Bu haftada göz çukurları ve retinadaki sinirler gelişmeye başlar. Burun ve kulaklar şekillenmeye başlar. Kalbin içinde aort ve akciğere giden kanallar gelişmektedir. Fetüs kalp atımları 140-150 /dakikadır. Bronşlar dallara ayrılmaya başlar. Ayak parmakları artık bu haftada oluşmuştur. İlk vücut hareketleri 7. gebelik haftasının ortasına doğru başlar. 8-9. haftalarda el, ayak ve diz eklemleri hareket etmeye başlar. El parmakları arasında hala perde vardır. Dil, dudak, diş ve damak yapıları bu haftanın sonuna doğru oluşacaktır. Gözün lensleri, bağırsaklar ve pankreas da yavaş yavaş belirgin hale gelmeye başlar. İskelet sistemi kıkırdak şeklinde olup bu haftanın sonundan itibaren kemikleşmeye başlayacaktır. Dalak ve karaciğer gelişmeye başlar. Beyin gelişmesi hızla devam etmektedir. Hipofiz bezi bu haftalarda gelişmeye başlar.

8 haftalık gebelikte rahim portakal büyüklüğüne ulaşmıştır. İdrar torbasına bası yapmasından dolayı gebelerde sık idrara çıkma şikayetleri mevcuttur. Annelerde hormonal değişikliklere bağlı sivilcelenme ve yağlı cilt şikayetleri bu dönemde artsa da genelde 3 aydan sonra şikayetler azalacaktır. Uykuya aşırı eğilim, yorgunluk hissi, unutkanlık, göğüslerde dolgunluk, sık idrara çıkma ve karında aşırı şişkinlik problemleri bu haftalarda da devam etmektedir. Bu haftada yükselmiş olan melatonin hormonu etkisiyle göğüs uçlarında, yüzde, karında kahverengi lekeler oluşabilir. Bunların büyük çoğunluğu gebelik sonrasında geçecektir.

Bu haftalar düşük riskinin yüksek olduğu haftalardır. Bu nedenle bu haftalarda mümkün olduğunca istirahat etmeli, ağır egzersizlerden uzak durulmalıdır. 8 haftalık gebelikte kanama yada şiddetli kasık ağrısı düşük belirtisi olabilir. Bu durumlarda mutlaka doktorunuza danışınız.

Yine bu haftalarda her türlü kimyasal maddelerden, X ışınlarından, sigara ve alkolden uzak durmalıyız. Doktorumuzun önerileri doğrultusunda beslenmeye devam etmeliyiz. Folik asit takviyesini bu haftadan sonra bırakabiliriz. Çünkü artık nöral tüp dediğimiz yapı gelişimini tamamlamıştır. Yine bu haftada plasenta dediğimiz yapı gebeliğin devamı için gerekli olan östrojen ve progesteron hormonlarının salınımına başlamıştır. Bu haftaya kadara korpus luteum denen yumurtalıklardaki yapı bu işlevi görmekteyken artık işlev plasentaya geçmektedir.

Hamileliğin 8. haftasında vitamin ve mineral takviyelerini almaya başlamış olsanız dahi, beslenmenize daha fazla özen göstermelisiniz. Gebelikte beslenme ile ilgili olarak katı diyetlerin uygulanması hastayı strese sokacaktır. Bu stres gebelik takibi boyunca hastada olumsuz duygulara neden olacaktır.

Bu dönem embriyoda organ gelişiminin devam ettiği dönemdir. Bu nedenle doktorunuzun bilgisi olmadan herhangi bir ilaç kullanmayınız. Bebeğinize zarar verebilecek her türlü uygulamalardan kaçınınız. Alkol, uyuşturucu ve sigaradan uzak durunuz.

Gebelikte folik asit kullanımını ihmal etmeyiniz. Gebelikte ideal kilo alımı açısından doktorunuzun tavsiyelerine uyunuz. İlk 3 aylık dönemde 1-2 kilo almanız tavsiye edilir.

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik takibi anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik takibi Ankara, Doğum Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri

Gebelik Takibi Ankara Web Sitelerimiz