Makalelerimiz > Tüp Bebek Makaleler > Laparoskopi-Histeroskopi Makaleler > Jinekoloji Makaleler > Gebelik-Doğum Makaleler > Vajinusmus Makaleler

Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?

amniosentez

Amniyosentez Nedir? Nasıl Yapılır?

Amniosentez, anne karnındaki bebeğin suyundan örnek alınarak incelenmesi, bazı testlerin yapılması işlemidir. Amniosentez işlemi, tecrübeli hekimler tarafından yapılır, ağrısız veya az ağrılı bir işlemdir. Bu işlem gereken hastalarda, gebeliğin 15-22 haftaları arasında yapılır. İnce ve uzun bir iğneyle annenin karnından girilerek bebeğe mümkün mertebe değmeden bebeğin suyundan 15-20 mL civarında sıvı alınır. Bu sıvı bazı testler ve genetik inceleme için kullanılır. Alınan sıvının içinde bulunan bebeğe ait hücreler kültür ortamında geliştirilir, sonrada inceleme yapılır. Testlerin sonuçlanması 15-20 günü bulur.

Amniosentez işlemi, ultrason eşliğinde yapılır. Bu nedenle anne ve bebek açısından riski çok azdır. İşleme bağlı gebelik kaybı 300 işlemde 1 görülür. Amniosentez steril şartlarda yapıldığı için enfeksiyon riski düşüktür. İşlemden sonra ağrı, ateş, akıntı gibi enfeksiyon belirtilerinin olması ya da su gelmesi halinde mutlaka doktora haber verilmelidir. İşleme bağlı hafif kramp ve kasık ağrısı genelde birkaç saat sonra düzelir. Bazı hastalarda işlemden sonra su kesesinin delinmesine bağlı hafif su gelmesi olabilir. Bu durum dinlenmeyle birkaç günde kendiliğinden düzelir. Eşler arasında eğer kan uyuşmazlığı varsa amniosentezden sonra kan uyuşmazlığı iğnesi (Anti D İmmunglobulin) yapılır. İşlemden sonra hasta 15-20 dakika dinlendikten sonra eve gönderilir. Amniosentez sonrası hastalar 1 hafta süreyle ağır iş yapılmamalı, yorulmamalı, mümkün olduğu kadar dinlenmeli, bol su içilmeli, ilişkiye girilmemeli ve hijyen kurallarına dikkat etmelidir.

Amniosentez; ailede genetik geçişli bir hastalık veya kromozom bozukluğu varsa, ikili veya üçlü testte yüksek risk çıkmışsa, ultrasonda şüpheli ve anormal bulgular varsa yapılır. Ayrıca cinsiyete bağlı geçen hastalıklarda, rahim içinde bulaşan bazı hastalıkların tanısında ve bazı kan hastalıkların tespiti için de yapılır. Eğer bir kromozom anomalliği veya herhangi bir sorun tespit edilirse, bunun bebek üzerinde olabilecek etkileri hakkında aileye danışmanlık verilir. Böyle bir durumda anomalliği olan bir bebeği aldırma ya da gebeliğin devamını isteme kararı tamamen aileye aittir. Ancak şu da bilinmelidir ki, amniosentezle her hastalığın tanısı konmaz. Mesela iskelet hastalıkları, bazı cilt ve kas hastalıkları veya kalp hastalıklarının tespitinde amniyosentez kullanılmaz. Bu tür problemleri yaşama riski olan gebelerde başka testler ve detaylı ultrason bakılır.

Kliniğimizde amniyosentez ve koryonvillüs biyopsisi uygulamaları Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Amniyosentez fiyatları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Ankara, Amniyosentez Fiyatları Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Kliniğimizde gebelik takibi 4 boyutlu ultrason ile yapılmaktadır. Gebelikle ilgili tüm testler, detaylı ultrason (radyoloji uzmanı tarafından), bebek kalp grafileri kliniğimizde yapılmaktadır.