Ankara Tüp Bebek Uzmanı Kimdir?

ankara tüp bebek uzmanı

Tüp Bebek Nedir?

Tüp bebek normal yollarla gebe kalamayan çiftlerde yumurta ve spermler kullanılarak laboratuvar ortamında oluşturulan embriyoların rahim içine verilmesi işlemidir. Tup bebek tedavisi öncesi yapılan testlerle hastaların normal yöntemlerle gebe kalamayacağı tesbit edilmiş olmalıdır. Yine tüpbebek işlemi öncesinde aşılamadan fayda görebilecek hastalara en az 3-4 siklus aşılama yapılmış olmalıdır.

Ankara Tüp Bebek Uzmanı Kimdir?

Tüp bebek uzmanı, kadın doğum uzmanlık eğitimi aldıktan sonra, Sağlık Bakanlığının yetkilendirdiği tüp bebek merkezlerinde 6 aylık bir eğitim aldıktan sonra , kadınlardaki kısırlık (infertilite) tedavisini inceleyen ve tedavi eden doktorlardır (Üreme Endokrinolojisi ve İnfertilite Uzmanı). Tüp bebek doktorlarının çalıştıkları tüp bebek merkezleri arasında ankara tüp bebek merkezleri önemli bir yer tutmaktadır.

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanları uzmanlık eğitimi sırasında kısırlık tedavisi hakkında eğitim almaktadır. Ancak tupbebek konusunda yeterli eğitim uzmanlık eğitimi sırasında verilmemektedir. Bu eğitimi uzmanlık sonrası 6 aylık bir kurs ile verilmektedir. Bu kursu başarı ile tamamlayan kadın doğum uzmanları tüp bebek uzmanı olarak görev yapmaya hak kazanırlar.

Ankara Tüp Bebek Uzmanı Ne İş Yapar?

Tüp bebek uzmanları normal yollarla gebe kalamayan hastalara yumurtlama tedavisi başlanması, tedavinin yönetimi, gerekli olan hastalara aşılama yapılması, aşılamadan fayda görmeyen hastalara tüp bebek uygulaması yapılması konusunda uzmanlaşmış doktorlardır.

Tüp bebek tedavisi zorlu bir süreçtir. Yıllarca çocuk tedavisi ile uğraşan hastaların toplum baskısı nedeniyle psikolojik olarak yıpranmış oldukları bir gerçektir. Bu nedenle tüp bebek doktoru sadece kısırlık tedavisi veren bir doktor değildir. Aynı zamanda hastanın duygusal özelliklerini de göz önünde bulunduran hassas bir doktor olmalıdır.

Tüp bebek uzmanları normal kısırlık tedavisi ve aşılamadan fayda görmeyecek hastalara farklı tedavi protokollerini içeren tedaviler uygularlar. Bu süreci başından sonuna kadar her basamakta tüp bebek doktorları görev alır.

Tüp Bebek Aşamaları Nelerdir?

Tüp bebek hastası değerlendirildikten sonra hastanın ve eşinin özelliklerine göre tedavi bireyselleştirilmelidir. Çok farklı tedavi protoklolleri ile öncelikle yumurta gelişimi işlemi başlatılır. Bu işlem muayenehanelerde ve hastanelerin tüp bebek polikliniklerinde yapılmaktadır. Bu aşamada değişik tüp bebek iğneleri kullanılmaktadır. Bu iğnelerle yumurtalar belli bir aşamaya kadar büyütüldükten sonra çatlatma iğnesi yapılarak hasta yumurta toplama işlemine hazırlanır. Yumurta toplama işlemi sedasyon dediğimiz hafif anestezi altında yapılmaktadır. Toplanan yumurtalar embriyoloji laboratuvarında embriyologlar tarafından döllenerek 3 gün yada 5 günlük dönemlerine kadar takip edilir. Daha sonra anestezi uygulanmadan ince bir katater yardımıyla döllenmiş yumurtalar rahim içine verilir (embriyo transferi). Bundan sonraki dönemde döllenmiş yumurtanın rahime tutunması beklenecektir.

Ankara tüp bebek merkezi seçiminde nelere dikkat edilmelidir?

Ankara tüp bebek merkezi tavsiyesinde en önemli nokta tüp bebek hekiminizin güvenilir olmasıdır. Aynı zamanda rahat iletişim kurabileceğiniz, sıkıntınız olduğunda rahatlıkla kendisine ulaşabileceğiniz bir hekiminizin olması tüp bebek sürecinde sizi rahatlatacaktır. Her hasta kendi tüp bebek doktorunun en iyi tüp bebek doktoru olduğunu söyleyecektir. Ancak bu noktada şu önemlidir. Bazı hastaların rahat iletişim kurduğu bir hekimle bir başka hastanın yıldızları barışmayabilir. Bu nedenle tavsiyeleri de göz önünde bulundurunuz ancak kendi doktorunuzu tanıyarak kendiniz seçiniz. Aynı zamanda ankara tüp bebek merkezleri ve fiyatları da merkez seçiminde önemlidir. Tüp bebek fiyatları merkezden merkeze değişir. Merkezin başarı oranları ve fiyatlarının da araştırılması seçiminizde yanılma ihtimalinizi azaltacaktır.

Türkiyede osit donasyonu yada sperm donasyonu dediğimiz bir başka kadının yumurtaları yada bir başka erkeğin spermleri ile gebelik elde etme yöntemi yasaktır. Bu nedenle Türkiye’de hiçbir tüp bebek merkezinde yasal olarak uygulanması mümkün değildir.

Kliniğimizde tüp bebek uygulamaları ankara tüp bebek uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Yumurta takibi muayenehanenin rahat ortamında yapıldıktan sonra anlaşmalı olduğumuz ankara tüp bebek merkezlerinde yumurta toplama ve embriyo transferi işlemleri yapılmaktadır. Ankara tüp bebek fiyatları 2019 için bizimle 0312 285 85 88 den irtibata geçebilirsiniz.

Tüp Bebek Uzmanı Ankara, Tüp Bebek Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?

Tarafmızdan tüp bebek tedavisi uygulanmaktadır. Yumurtalıkların uyarılması ve folikül takibi kliniğimizde yapılmaktadır. Gelişen yumurtalar daha sonra sedasyon ile toplandıktan sonra döllenmekte ve büyümeleri takip edilmektedir. Uygun zamanda rahim içine yerleştirilmektedir.

Ankara Tüp Bebek Uzmanı İletişim Bilgileri