Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?

AŞERME

Birçok kadında gebelik esnasında yeme alışkanlıklarında değişiklik olur. Daha öncesinde severek tükettiği gıdalara karşı isteksizlik, normalde hoşlanmadığı besinlere karşı ise aşırı ilgi olabilir. Özellikle ilk üç ayda, hormonal değişikliklere bağlı olarak iştahta belirgin değişiklikler olur. Bulantı, bazı gıdalardan tiksinme, kokulara aşırı hassasiyet olabilir. Bundan sonraki dönemde ise bazı yiyeceklerin tadını beğenmeme hala devam ederken, bazı yiyeceklere karşı da aşırı istek yani aşerme olur. Sağlıklı gıdalar dengeli tüketildiği sürece bunun bir önemi yoktur.

Nadiren, bazı kadınlarda gebelik esnasında normalde besin sayılmayan bazı maddelere karşı aşerme olur. Örneğin, kil, toprak, sabun, çamaşır kolası, buz gibi. Bu duruma‚ “pika‘‘ adı verilir. Bunun nedeni demir eksikliği ve bazı vitamin-minerallerin eksikliği olabilir. Bu gibi şeyleri yeme her zaman zararlı olmasa da, sindirim sistemi problemlerine yol açabilir, paraziter enfeksiyonlara, zehirlenmelere neden olabilir. Bu tip yiyecek olmayan bir maddeyi aşeriyorsanız, mutlaka durum konusunda doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.