Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?

BAŞ AĞRISI

Gebeliğin başından itibaren görülen baş ağrılarının aslında tam olarak nedeni belli değildir. Muhtemelen hormon düzeylerindeki gebeliğe bağlı değişikliklerden, açlık, stres ve yorgunluktan kaynaklanmaktadır. Ayrıca önceden kafeini fazla tüketen kadınlarda, gebelikte bunun azaltılması ya da kesilmesi, birkaç gün süren baş ağrısına ve halsizliğe neden olabilir.

Baş ağrısını engellemek için aç ve uykusuz kalmamaya özen gösterin. Aşırı kalabalık ve gürültülü, havasız yerlerden uzak durun. Yaşamınızdaki stresi azaltın. İyi yemek yiyin, meyveyi bol bol tüketin. Yeterli dinlenme ve egzersiz de çok önemlidir.

Baş ağrısının pek çok nedeni olabilir. Bazen görme kusurları, sinüs ve diş enfeksiyonları, kulakla ilgili sorunlar, aşırı stres, migren, nadiren de beyinle ilgili önemli hastalıklar baş ağrısının nedeni olabilir. Bu nedenle baş ağrısı için ağrı kesici kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Gerilim tipi baş ağrısı en sık görülen tiplerdendir. Boynun arkasına masaj yapma, sıcak veya soğuk uygulama ağrıyı geçirebilir. Gevşeme egzersizleri yapılarak sakinleşip, baş ağrısı azaltılabilir. Bu egzersizleri gözünüzü kapatıp sevdiğiniz güzel bir yeri, o anda olmak istediğiniz bir yeri düşünerek yapabilirsiniz.

Görme kusurlarından şüpheleniyorsanız göz doktoruna, kulakla ilgili sorunlar için kulak-burun-boğaz doktoruna görünmelisiniz. Baş ağrısı alın, yüz bölgesinde ise sinüslerle ilgili olabilir. Geniz akıntısı, gribal bulgular varsa mutlaka doktora muayene olarak gerekirse ilaç başlanmalıdır. Bu durumda yüzün ön tarafına burun etrafına sıcak buhar, kompres uygulaması işe yarayabilir. Şiddetli, geçmeyen, giderek şiddetlenen ağrıların nedeni önemli bir sorun olabilir. Böyle durumlarda gerekirse beyin MRI çekilmesi, nöroloji ve beyin cerrahisine muayene gerekebilir.