EMBRİYO TRANSFERİ SONRASI DİKKAT EDİLECEKLER

embriyotransferisonrasidikkatedilecekler

+ Embriyo transfer işleminden sonra klinikte 1-2 saat dinlenmeniz yeterlidir. Daha uzun süre yatak istirahatine gerek yoktur. Ankara dışından gelen hastalarımız 1 gecelik dinlenmeyi takiben geri dönebilirler. Araba, uçak vb ile yolculuk yapabilirler.
+ İşlemden 1 gün sonra sizi yormayacak günlük aktivitelerinize geri dönebilirsiniz. Ancak gebelik test sonucu alınana kadar aşırı fiziksel aktivite (spor yapma, ağır yük kaldırma, aşırı yorulma vb.) yapmayınız. Bu süre içerisinde sürekli yatak istirahati gereksizdir.
+ Embriyo transfer işleminden 1 gün sonra ayakta ılık su ile duş almaya başlayabilirsiniz.
+ İşlemden sonra kabız olmamaya özen gösteriniz. Bunun için bol sulu gıdalar, posalı ve lifli besinler tüketiniz. Eğer sorununuz devam ediyorsa doktorunuzla iletişime geçiniz.
+ Pamuklu iç çamaşırı giyiniz. Tuvalet temizliğini önden arkaya doğru yapınız. İşlemden sonra kahverengi akıntınız, pembe lekelenmeleriniz olabilir. Bunun olumsuz bir durum olduğunu düşünmeyiniz.
+ İşlemden sonra belde, kasıklarda ağrı, karında gerginlik, adet ağrısına benzer ağrılar olması normaldir, endişelenmeyin.
+ Kullandığımız ilaçlar bazen yumurtalıklarda aşırı uyarılmaya neden olabilir, buna bağlı karında belirgin derecede gerginlik, bulantı, kusma, ishal ve nefes alıp vermede zorluk olabilir. Böyle bir durumla karşılaşırsanız lütfen doktorunuzla iletişime geçiniz.
+ Gebelik testi yapılıncaya kadar cinsel ilişkide bulunmayınız. Sigara, alkol vb. kullanmayınız. Size anlatılan ilaçlar dışında ilaç kullanmayınız.
+ Bu dönemde ağrı kesici alma ihtiyacı hissederseniz parasetomol grubu haplar (parol tb, minoset tb) kullanabilirsiniz.

İLAÇLARINIZ;

 Estrofem tb: Sabah 1 Akşam 1 adet, ağızdan
 Prednol 16 mg tb: Akşam 1 adet, ağızdan
 Previt positive tb: Günde 1 adet, ağızdan
 Progestan 100 mg kapsül: Sabah 2, Öğle 2, Akşam 2 adet, hazneden
 Çocuk aspirini: Günde 1 adet, ağızdan
 Clexan 0,4 mg: Günde 1 kez koldan veya göbekten yapınız.
 Parol tb: Ağrınız olduğu takdirde 6 saat ara ile 1 tane ağızdan kullanabilirsiniz.

Not: …….. tarihinde kanda gebelik testini (beta-hcg) mutlaka yaptırınız.

İYİ ŞANSLAR

Tarafmızdan tüp bebek tedavisi uygulanmaktadır. Yumurtalıkların uyarılması ve folikül takibi kliniğimizde yapılmaktadır. Gelişen yumurtalar daha sonra sedasyon ile toplandıktan sonra döllenmekte ve büyümeleri takip edilmektedir. Uygun zamanda rahim içine yerleştirilmektedir.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Web Sitelerimiz

www.aydinkosus.com