Makalelerimiz > Tüp Bebek Makaleler > Laparoskopi-Histeroskopi Makaleler > Jinekoloji Makaleler > Gebelik-Doğum Makaleler > Vajinusmus Makaleler

GEBELİK-DOĞUM MAKALELERİMİZ

Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!

gebeliktebitkiselcaylar

Gebelik hayatın en önemli dönemlerinden biridir. Anne adayları bebeklerine herhangi bir zararı olmasın diye pek çok yiyecek ve içecek maddesinden kaçınırken daha doğal ve bitkisel ürünlere yönelmektedir. Ancak bazen tüketilen bu ürünlerin içerisinde gebelikte sakıncalı olabilecek maddeler bulunabilir. Bu ürünlerin içerisinde bitkisel çayla önemli bir yer tutmaktadır.

Devamını Okuyunuz

Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?

gebeliktekiloaliminasilolmalidir

Beslenme hayatımızın önemli bir parçasıdır. Özellikle obezitenin arttığı günümüzde daha fazla önem kazanmaktadır. Pekçok gebenin gebeliğe oldukça kilolu bir halde başladığı yada gebelikte çok fazla kilo aldığı görünmektedir. Bir diğer uçta ise gebeliğinde yeterince kilo alamayan gebeler vardır. Aşırı kilo alımı yada yetersiz kilo alımı gebelikte bazı riskleri beraberinde getirmektedir.

Devamını Okuyunuz

Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?

2016
toksoplazma

Gebelikte et ve balık tüketimi bebeğin ve annenin sağlığı açısından son derece önemlidir. Ancak gebeler çiğ etten yapılmış yada pişmemiş et içeren gıdalardan uzak durmalıdır. Bunun nedeni Toksoplazma adı verilen tek hücreli bir parazittir. Bulaşması genellikle pişirilmemiş veya iyi pişmemiş çiğ etlerin yenmesiyle ortaya çıkar.

Devamını Okuyunuz

Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?

ilerianneyasi

Kadınlarda gebelik için en uygun dönem 20 ile 30 yaşları arasıdır. Ancak kadınların çalışma hayatı katılmaları, kariyer beklentileri nedeniyle evlilik ve gebelik planları ileri yaşlara ertelenmektedir. Günümüzde pek çok kadın ilk doğumunu 30’lu yaşlardan sonra yapmaktadır. Anne yaşı ilerledikçe gebelikte hem bebek hem de anne açısından bazı riskler artar.

Devamını Okuyunuz

Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

gebeliktedengelibeslenme

Beslenme hayatımızın en önemli olaylarından biridir. Gerek çocukların gelişim dönemlerinde, gerekse hamilelik döneminde beslenmenin önemi bir kat daha artar. Sağlıklı bir gebelik sağlıklı beslenen anne ile başlar. Bebeğin bedensel ve zihinsel gelişiminin anne karnında başladığı düşünülürse dengeli beslenmenin bebek için ne kadar önemli olduğu aşikardır.