İLGİ ALANLARIM

GEBE TAKİBİ

Gebelik takibi sağlıklı bir bebek ve sağlıklı bir anne elde etmek için düzenli bir şekilde yapılmalıdır. İlk aylarda ayda bir, 28-30 haftadan sonra 2 haftada bir, 36 haftadan sonra ise haftada bir yapılmalıdır.

RİSKLİ GEBELİK TAKİBİ

Gebelikte şeker, tansiyon yükselmesi, çoğul gebelikler, bebeğin eşinin rahim ağzına yakın olması gibi riskli gebelik durumlarında daha sıkı bir takip, gereken durumlarda gebeliğin erken sonlandırılması gerekebilir.

NORMAL DOĞUM

Normal doğum en fizyolojik doğumdur. Şartlar uygunsa amacımız her zaman normal doğum olmalıdır. Takip esnasında anne yada bebek ile ilgili bir problem gelişirse sezaryen hayat kurtarıcıdır.

AĞRISIZ DOĞUM

Normal doğum korkusunu yenmek amacıyla uygulanan ağrısız doğum ile evinizin konforunda rahat bir doğum yaparken, doğum tecrübeniz güzel bir an şeklinde hatıralarınız arasına eklenecektir.

SEZARYEN DOĞUM

Sezaryen doğum anne yada bebek ile ilgili bir rik tesbit edildiğinde başvurulan bir doğum yöntemidir. Genel anestezi yada lokal anestezi ile yapılabilir. Epidural anestezi tercih edilmesi gereken anestezi yöntemidir.

SEZARYEN SONRASI NORMAL DOĞUM

Sezaryen oranlarının %60'lara ulaştığı ülkemizde bu oranları aaltmanın bir yoluda sezaryen sonrası normal doğum (SSVD) dur. Uygun hasta ve hastane koşulları ağlandığında komplikasyon oranları oldukça düşüktür.

AŞILAMA

Normal yollarla gebe kalamayan yada çiftlerdeki problemlerden dolayı normal yollarla gebe kalma şansı düşük olan hastalarda aşılama yöntemi gebelik şansını arttıran bir yöntemdir.

TÜP BEBEK

Normal yollarla yada 3-4 sefer aşılama yapılmasına rağmen gebe kalamayan çiftlerde tüp bebek uygulaması yapılır. Tüp bebek ile gebelik şansı %30-50 arasındadır.

LAPAROSKOPİ (KAPALI AMELİYAT)

Tüm jinekolojik vakalarda ( miyom, çikolata kisti, rahim sarkması, yumurtalık kisti, vb) laparoskopi dediğimiz kapalı ameliyat yöntemi düşük komplikasyon oranları ile uygulanabilir.

HİSTEROSKOPİ (KAMERALI AMELİYAT)

Rahim içindeki miyom yada polipler histeroskopi dediğimiz kameralı ameliyat yöntemi ile çıkarılabilmektedir. Anormal rahim kanamaları olan tüm hastalarda tanı ve tedavi amacıyla uygulanır.

RAHİM SARKMA AMELİYATLARI

Rahim sarkması olan hastalarda laparoskopi dediğimiz kapalı yöntemle yada açık ameliyatla sarkma olan bölgeler mesh dediğimiz materyallerle değişik dokulara tutturulur.

İDRAR KAÇIRMA AMELİYATLARI

İdrar kaçırma şikayeti olan kadınlarda yapılan inceleme sonucunda stres inkontinans tesbit edilen hastalarda açık ameliyat, kapalı ameliyat yada genital bölgeden uygulanan ameliyatlarla tedavi edilir.

VAJİNİSMUS

Cinsel birliktelik olan bayanlarda, fiziksel bir problem tesbit edilmez ise 3-6 seans arasında yapılan farklı tedavi yöntemleri ile problemin üstesinden gelinebilmektedir.

CİNSEL FONKSİYON BOZUKLUKLARI

Vajinismus dışında kadınlarda mevcut olan cinsel fonksiyon bozukluklarında fiziksel bir problem tesbit edilmezse psikiyatri ile beraber uygulanan terapiler ile sorun çözülmektedir.

ENDOMETRİOZİS TAKİBİ VE OPERASYONU

Endometrioma denilen çikolata kisti ilerleyn endometriozisi olan hastalarda yumurtalıklarda gördüğümüz kistlerdir. Ciddi pelvik ağrı ve infertilite problemi ile genellikle beraberdir.

MYOM TAKİBİ VE OPERASYONU

Kadınların yüzde yirmisinde görülen miyomların bir bölümü belli aralıklarla takip edilirken, büyük olanlarda, ciddi pelvik ağrısı olanlarda yada infertilitesi olanlarda operasyon gerekebilir.