Kadın doğum uzmanı (kadın doğum doktoru) kimdir?

kadın doğum uzmanı ankara

Kadın doğum uzmanı gebelik, doğum, infertilite ve menopoz gibi kadın hastalıkları ile rahim, yumurtalıklar ve vajenin ameliyatları alanında uzmanlaşmış doktorlardır. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olarak tıp alanında uzmanlaşan bu hekimlerimizin halk arasındaki kısa isimlendirmesi kadın doğum uzmanı yada kadın doğum doktoru şeklindedir. Bu hekimler kadın doğum hastanesinde görev yaparlar.

Kadın doğum uzmanı nasıl olunur?

Üniversite sınavlarında yüksek puanlar alarak tıp fakültesini kazanan doktor adayları 6-7 yıllık eğitimin ardından pratisyen hekim olarak mezun olurlar. 2-3 yıllık mecburi hizmetin ardından yada mezun olur olmaz girilen tıpta uzmanlık sınavı (TUS) adında bir sınavla tıp doktorları branşlarını şeçmiş olurlar. Kadın doğum uzmanı olmak için TUS sınavında üniversiteler arasında değişmekle birlikte en yüksek puanları almak gerekir. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olmaya hak kazanan doktorlar 4-5 yıllık uzmanlık eğitiminin ardından, eğitimlerinin son 2 yılında hazırladıkları bitirme tezi ile sınava girerler. 5 kişilik jüriden oluşan sınav jürisine tez sunumunu yapan kadın doğum uzmanı adayı ameliyat, sözlü ve yazılı sınavlarından da geçerek kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olmaya hak kazanır. Kadın hastalıkları bölümünü başarıyla bitiren kadın doğum uzmanları mecburi hizmet kuralarına başvurarak Türkiye’nin dört bir yanında kadın hastalıkları hastanesinde 2-3 yıl boyunca görev yaparlar.

Kadın hastalıkları uzmanı (kadın hastalıkları doktoru)nın ilgilendiği kadın hastalıkları nelerdir?

Kadın doğum uzmanının ilgi alanlarının en büyüğünü hamile kadınlar oluşturur. Gebeliğe hazırlık, gebelik takibi, normal doğum yada sezaryen, lohusalık dönemi gebelik grubunun önemli bölümleridir. Bir diğer ilgi alanı jinekoloji dediğimiz kadın hastalıklarıdır. Miyom, polip, çikolata kistleri, menopoz, adet düzensizlikleri, vajinal akıntı, idrar kaçırma ve genital organların diğer hastalıkları gibi kadın doğum hastalıkları da jinekoloji alanına girmektedir. Kısırlık (infertilite) kadın doğum doktorunun bir diğer ilgi alanıdır. Aşılama, ovulasyon indüksiyonu, tüp bebek tedavisi gibi tedaviler daha çok kadın doğum uzmanları arasından 6 aylık eğitim sonucunda tüp bebek sertifikası almış olan hekimler tarafından uygulanır. Bir diğer bölüm ise rahim ve yumurtalık kanserleri ile ilgilenen jinekolog onkolog denilen kanser cerrahlarının uğraştığı alandır.

Ankara kadın doğum uzmanı tavsiyesinde nelere dikkat edelim?

Kadın doğum uzmanı ankaranın pek çok özel hastane, devlet hastanesi yada muayenehanelerinde çalışmaktadır. Kadın doğum doktoru tavsiyesinde en önemli nokta her zaman rahatlıkla ulaşabileceğiniz ve iletişim kurabileceğiniz bir doktorunuz olmasıdır. Ankaradaki iyi kadın doğum doktorları her zaman sizin yanınızda olacaktır. Verecekleri doğru ve güvenli tedavilerle sağlığınızın düzelmesine katkıda bulunacaklardır. Ankara en iyi kadın doğum doktoru şeklindeki ifadelere çok itibar etmeyiniz. Çünkü tüm kadın hastalıkları uzmanları alanının uzmanıdır. Her birinin daha iyi olduğu yada daha zayıf olduğu yönleri olabilir. Ancak her kadın doğum uzmanı kadın hastalıkları açısından size yardımcı olabilecek donanıma sahiptir. Yeter ki doktorunuzla iyi bir iletişim kurunuz. Kadın doğum anında sizin en yakınınızdaki yardımcınız sizin kadın doğum doktorunuzdur.

Sağlığınız için jinekolojik muayenelerinizi ihmal etmeyiniz.

Kliniğimizde gebelik takibi Kadın Doğum Uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Kadın doğum muayene fiyatları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Ankara, Gebelik Ankara, Kadın doğum doktoru Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?

Kliniğimizde gebelik takibi Jinekolog Doktor Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından 4 boyutlu ultrason ile yapılmaktadır. Gebelikle ilgili tüm testler, detaylı ultrason (radyoloji uzmanı tarafından), bebek kalp grafileri kliniğimizde yapılmaktadır.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı İletişim Bilgileri

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Web Sitelerimiz