Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?

KARIN AĞRISI

Genelde gebeliğin ikinci yarısından sonra alt karın bölgesinde ve kasıklarda ağrı olabilir. Bu ağrıların nedeni, büyüyen rahmi tutan bağların gerilmesi ve rahim çevresindeki kasların ve liflerin gerilmesidir. Daha önce ameliyat geçirmiş hastalarda ağrının nedeni buradaki yapışıklıklar olabilir.

Her ne kadar bu ağrı masum gibi görünse de bazen altından önemli sorunlar çıkabilir. Bazen apendiks iltihabı, safra kesesi iltihabı, taşları, idrar yollarıyla ilgili sorunlar da benzer ağrılar neden olabilir. Ağrı erken doğum veya dış gebelik belirtisi de olabilir. Bu nedenle karın bölgesindeki hafif ağrılar bebeğiniz ve sizin için bir tehdit oluşturmasa da, diğer önemli sorunlar açısından da değerlendirilmesi için bu ağrıyı doktorunuza söyleyin. Genelde rahmin büyümesine bağlı olan ağrılar oturma veya yatmayla rahatlayabilir. Dinlenme ve sıcak banyo iyi gelir. Ancak ağrı sürekli ise doktorunuzu aramalısınız.