Vajinismus, Kızlık Zarı, Vajinismus Ankara

kızlık zarı

Kızlık Zarı nedir? Kızlık zarı yapısı vajinismus nedeni olabilir mi?

Kızlık zarı, vaginanın girişinden 1.5 cm içeride bulunan elastik, ince, esnek bir yapıdır. Kızlık zarının yapısı her kadında farklıdır. Ortası delikli, septalı (bölmeli) yada elek şeklinde delikli olanlar mevcuttur. Ortadaki boşluktan adet kanı boşalır. Yapısına göre birliktelik sırasında kanama miktarı değişebilir yada hiç kanama olmayabilir.

Kızlık zarının kalın olması vajinismusa neden olur mu?

Adet kanamasının akması için ortası deliktir. Kızlık zarının esnek olması ve ince yapısından dolayı kızlık zarıyla ilgili sorunlar nadiren vajinismusa neden olur. Kızlık zarının kalın olması gibi, ilişkide sorun çıkarabilecek kızlık zarı şekilleri çok sık görülmez. Zaten bununla ilgili sorun olup olmadığı tedaviye başlarken kontrol edilmektedir. Bazen hem kızlık zarında sorun olabilir, hem vajinusmus olabilir. O zaman her ikisini de tedavi etmek gerekir. Kızlık zarıyla ilgili sorunlar hymenotomi yada hymenektomi adı verilen kızlık zarı ameliyatı ile düzeltilir.

Kızlık zarı bozulmamış hastalarda tedavi esnasında kızlık zarı bozulabilir mi? Buna bağlı çok ağrı olur mu?

Öncelikle kızlık zarıyla ilgili doğru bilgilerin öğrenilmesi gerekir. Kızlık zarı vaginanın girişinde yer alan ince elastik bir yapıdır. Ergenlikten sonra yapısı iyice incelir. Bu nedenle bozulduğunda sadece leke şeklinde kanama olur, bazen esnek olduğundan kanama bile olmayabilir. Kızlık zarında yok denecek kadar az sinir ucu vardır. Kızlık zarının bozulması durumunda hafif sızlama dışında ağrı olmaz. Vajinismus tedavisi esnasında yapılan egzersizler özellikle vaginaya giriş için yapılan vajinismus egzersizleri kızlık zarının birkaç noktada gerilmesine, ayrılmasına ve bozulmasına neden olabilir. Ancak yukarıda bahsedildiği gibi bu hafif sızlama dışında ağrıya neden olmaz.

Kızlık zarının dinimiz İslam’da yeri nedir?

Toplumumuz genel olarak dinine bağlı, dinini seven bir toplumdur. Ancak hem cinsellik konusunda hem de dinimizin bu konudaki görüşleri hakkında maalesef yeterince bilgi sahibi değildir. Bu bilgisizlik bazen ailelerde ve çiftlerde evlilik öncesinde gereksiz stres ve gerginliğe neden olmaktadır. Çünkü kızlık zarının bakireliğin bir göstergesi olduğu düşünülmektedir. Bu konuda bilgilenme, neyin önemli olduğunun farkına varma, evliliğin en başında oluşabilecek pek çok lüzumsuz gerginliği ve problemi sonlandıracaktır.

Öncelikle kızlık zarının anatomisi hakkında bilgi sahibi olmak durumun anlaşılması için önemlidir. Kızlık zarı vaginanın girişinde yer alan ince elastik bir zardır. Ergenlikten sonra yapısı iyice incelir. Bu nedenle bozulduğunda sadece leke şeklinde kanama olur, bazen esnek olduğundan veya içinde damar olmamasından dolayı kanama bile olmayabilir. Yani ilk ilişki sonrası kanama olmaması kızların bakire olmadığını göstermez. Kızlık zarında yok denecek kadar az sinir ucu vardır. Bu nedenle bozulduğunda hiç ağrı olmayabilir yada hafif sızlama dışında ağrı olmaz.

Kızlık zarı bazen cinsel ilişki olmadan da zedelenebilir yada yırtılabilir. Adet veya vajinal akıntı için kullanılan tamponlar, vaginaya yerleştirilen ilaçlar, fitiller, travmalar, taharetlenirken parmağın birkaç cm derine sokulması kızlık zarına zarar verebilir. Kızlık zarı yırtıldığında iyileşip tekrar eski haline dönmez. Bu gibi kazara kızlık zarı yırtılmış veya zarar görmüş olanlarda ilk ilişkide kanama olmayabilir. Bazen de kızlık zarı sağlam olmasına rağmen ince ve esnek olması veya damarlanmasının az olması/olmaması nedeniyle ilk ilişkide kanama olmayabilir. Kızlık zarının daha önce neden zedelendiği veya niye kanamadığını hastanın kendisi dahil kimse bilemez, tespit edemez. Bu yüzden dinimizde kızlık zarı bakireliğin ispatı için kullanılmaz. Esas olan nikahla evliliğin ve ilişkinin sağlanması ve karşılıklı güvendir. Yukarıda anlatılan sebeplerden dolayı ilk ilişkide kanama olmadığında kişinin masum sayılması ve hüsnü zan edilmesi esas alınmıştır. Kaldı ki günümüzde ufak cerrahi işlemlerle daha önceden yırtılmış kızlık zarı onarılmaktadır, böylece bakire olmayan biri bakireymiş gibi görünürken, aslında bakire olan bir kız sırf kanama olmadı diye zan altında kalmaktadır.

Dinimize göre kızlık zarının neden yırtıldığını ne kadının eşi, ne mahkeme, ne de bir başkası sorabilir. Kimseye böyle bir hak tanınmamıştır. Böyle bir nedenden dolayı genital bölgenin açılmasına ve muayenesine izin verilmemiştir. Hatta bakire olması şartıyla bir miktar mehir verilerek evlenilen kadının kızlık zarının yırtık olduğu, kocasıyla ilişki esnasında ortaya çıksa bile mehirden bir eksiltme de yapılmasına izin verilmemiştir (Ömer Nasuhi BİLMEN, Hukukı İslamiyye ve Is­tılahatı Fıkkhiyye Kâmusu, İst. 1985, c: 2, s: 141.). Tüm bunların evlenecek kızlar ve erkekler tarafından bilinmesi gerekir. Böylece kızlık zarı tabu haline getirilmez ve çiftler için stres kaynağı olmaktan çıkar.

İslam hukukuna göre bekaret kontrolü ancak şu durumda yapılabilir: Eğer kadın eşinin kendisiyle cinsel ilişkiye girmediğini, erkeklik görevlerini yapmadığını iddia ederse ve boşanmak isterse, eşi de bu iddiayı reddederse bu durumda gerçek bir evlilik durumu olup olmadığını kontrol etmek için kadının bekaretine bakılır. Buradaki amaç, kadının talebiyle boşanma kararı verebilmek içindir.

Vajinismus hastalığıolduğunda tedavi için bir an önce başvurunuz. Tedavinizi ertelemeyiniz.

Ankara vajinismus kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Jinekolojik muayene esnasında herhangi bir alet kullanılmaz. Muayene oldukça kısa, basit ve ağrısız bir muayenedir. Jinekolojik değerlendirme sonrası vajinismus hastalığının derecesi belirlenir. Tedavinin kaç seans süreceği bu muayeneye göre karar verilir. %90 hastada 2-3 seansta vajinismus problemi çözülür. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle 0312 285 85 88 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri