LAPAROSKOPİ-HİSTEROSKOPİ MAKALELERİMİZ

Çağımızın Cerrahisi: Laparoskopi (Kapalı Ameliyat)

2016
laparoskopi

Gelişen teknolojiyle birlikte birçok hastanın korktuğu ameliyatlar artık ağrısız ve kolay bir şekilde, karına küçük delikler açılarak yapılabilmektedir (Laparoskopi). Laparoskopi ilk başladığı yıllarda sadece teşhis amacı ile kullanılırken, son 20 yıldır jinekolojik hastalıklarının tedavisi amacıyla da uygulanan bir yöntem olmuştur. Günümüzde artık açık ameliyatlar gittikçe azalmaktadır.

Devamını Okuyunuz

Miyom (Rahimde ur) hakkında bilmek istedikleriniz

2016
miyom

Myom kadınların %20 sinde görülen, rahimden kaynaklanan iyi huylu tümörlerdir. Myomlar her zaman şikayete neden olmazlar. Bazen başka bir şikayetle gelen hastada tesadüfen yapılan ultrasonda tesbit edilir. Büyük myomlarda aşırı kanama, kasık ve bel ağrıları, kabızlık yada sık idrara çıkma gibi belirtiler görülebilir. Özellikle myomun bulunduğu yere göre şikayetler değişir.

Devamını Okuyunuz

Tanısal Laparoskopi - Diagnostik Laparoskopi Nasıl Yapılır?

tanisal-laparoskopi-diagnostik-laparoskopi

Laparoskopi kapalı ameliyat olarak adlandırılmaktadır. Karından açılan 0.5-1 cm.lik kesilerden kamera ve operasyon aletleriyle girilerek ameliyatın gerçekleştirilmesi işlemidir. Günümüzde neredeyse tüm jinekolojik ameliyatlar laparoskopik cerrahi dediğimiz kapalı ameliyat ile yapılabilmektedir.

Devamını Okuyunuz

Tüplerin Açılması Nasıl Yapılır? Tüp Açma Ameliyatı Fiyatları Nasıldır?

laparoskopik-tuplerin-acilmasi-tup-actirma-ameliyati-fiyatlari-ankara

Kadınların fallop tüpü yumurtlama sonrası yumurtanın alınmasını ve sperm tarafından döllenmesini sağlar. Fallop tüplerinin bağlanması yada herhangi bir nedenle tıkanması gebeliği engel olacaktır. Tüplerin açılması amacıyla yapılan tüp açtırma ameliyatı bu hastalarda tüplerin mikrocerrahi yöntemlerle açılması anlamına gelmektedir.

Devamını Okuyunuz

Laparoskopik Karın İçi Yapışıklık Tedavisi Nasıl Yapılır?

karin-ici-yapisiklik-adezyon-rahimde-yapisiklik

Adezyon yapışıklık anlamına gelmektedir. Karın içi yapışıklık, karın içerisinde değişik nedenlerle, değişik derecelerde yapışıklık oluşmasıdır. Karın içi yapışıklıkların kadınlardaki en sık nedeni geçirilmiş ameliyatlardır. Bunların yanında cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve kadınlardaki endometriozis hastalığı da önemli karın içi yapışıklık nedenleri arasındadır.