Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?

MİDE YANMASI

Gebelikte mide yanmasının en önemli nedeni, büyüyen rahme bağlı midenin yukarı doğru yer değiştirmesi ve midenin sıkışmasıdır. Bunlar mide içeriğinin yemek borusuna doğru geri kaçmasına neden olur. Bu meydana geldiğinde, mide asitleri yemek borusunu tahriş eder. Diğer bir neden, sindirim sisteminin çalışmasının hormonların etkisi altında yavaşlamasıdır. Gebelikte yemek borusunda hareketler yavaşlar. Mide boşalması gecikir ve sindirim siteminden yiyecekler daha yavaş boşalır. Bu yavaşlamanın bebek açısından faydası ise gıdalar emilirken daha uzun süre geçmesi ve bu şekilde bebeğe daha fazla besin alabilmesidir. Ancak, bu durum bazen hazımsızlık ve şişkinliğe yol açar.

Mide yanmasını engellemek için az az, sık sık beslenilmesi gerekir. Mide aşırı doldurulmamalıdır. Yağlı ve baharatlı gıdalardan ve özellikle kızartma türü yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Fazla miktarda çay, kahve ve çikolatadan tüketilmemelidir. Yatmadan bir kaç saat öncesinde yemek kesilmeli, sırtüstü yatılmamalıdır. Yatarken yüksek yatıkla veya çift yastıkla yatılmalıdır. Mide yanmasını artıran hareketler ve pozisyonlardan kaçınılmalıdır (ani öne eğilmeler vs.). Mide yanması çok fazla ise bazı mide ilaçları kullanılabilir. Fakat bunlar doktora danışılmadan alınmamalıdır.