Rahim Sarkması - Rahim Sarkması Ameliyatı - Rahim Sarkması Ameliyatı Fiyatları Ankara

rahim-sarkmasi-ankara-rahim-sarkmasi-ameliyati-fiyatlari-ankara

Rahim sarkması nedir?

Rahim sarkması, halk arasında rahim düşüklüğü yada rahim düşmesi olarak da adlandırılmaktadır. Hatta idrar torbası sarkması ve rahim sarkması çoğu zaman halk arasında aynı problem gibi ifade edilir. Rahim sarkması herhangi bir nedenle rahmi tutan bağların gevşemesine bağlı olarak rahmin vajenden aşağıya doğru sarkmasıdır. İdrar torbası sarkması ise vajen üst bölümündeki idrar torbasının sarkarak adeta bir balon gibi vajen ön duvarından dışarıya çıkmasıdır. Farklı rahatsızlıklar olmakla birlikte birlikte görülme olasılıkları oldukça yüksektir.

Rahim sarkması neden olur?

Rahim sarkmasının en önemli nedeni gebelik ve doğumdur. Özellikle gebelik sayısının artmasıyla birlikte rahim sarkması derecesi de giderek artacaktır. Normal doğum sonrası rahim sarkması riski sezeryan ameliyatına göre daha yüksektir. Ancak sezeryan ameliyatının rahim sarkmasını tamamen engellemediği de unutulmamalıdır. Ancak hiç gebelik olmayan hastalarda da bazen rahim sarkması görülebilir. Rahim sarkmasının diğer nedenleri şunlardır:
• Çok doğum yapma, zor doğum, iri bebek doğurma yada müdahaleli doğum yapmak
Menopoz
• Obezite
• Astım, bronşit ve KOAH gibi akciğer hastalıklarına bağlı kronik öksürük
• Ağır eşyalar kaldırmak
• Kronik kabızlık
• Geçirilmiş pelvik cerrahiler
• Genetik yatkınlık
• Bağ dokusu hastalıkları hastalıklarına bağlı dokulardaki zayıflık

Rahim sarkması belirtileri nelerdir?

Rahim sarkması belirtileri sarkan organa ve derecesine bağlıdır. Hafif rahim sarkmalarında genelde herhangi bir belirti olmaz. Genelde jinekolojik muayene esnasında saptanır. Ancak ilerlemiş rahim sarkmalarında vajende dolgunluk hissi, vajende ele gelen kitle hissedilebilir. Karın alt bölgesinde rahim bağlarının gerilmesine bağlı kasık ağrıları olabilir. Beraberinde idrar torbası sarkması varsa idrar kaçırma, sık idrara çıkma ve idrar yolu enfeksiyonları gibi şikayetlerle karşılaşılabilir. Bazen rahim sarkması o kadar fazla olur ki artık tamamen rahim vajenden dışarı çıkar. Bu hastalarda dışkılama problemleri, idrar yollarında tıkanmalara bağlı böbrek problemleri, idrar yapamama gibi şikayetler oluşabilir. Dışkılama yada idrarını yapabilmesi için eliyle rahmini içeriye itmesi gerekebilir. Rahmi dışarda olanlarda rahmin iç çamaşıra sürtünmesine bağlı olarak rahimde yaralar ve enfeksiyon oluşabilir.

Rahim sarkmasi hamilelige engel midir?

Rahim sarkması özellikle aşırı sarkma olanlarda tüplerin tıkanmasına neden olarak hamileliğe engel olabilir. Aksi halde rahim sarkması yada idrar torbası sarkması gebeliğe engel değildir.

Rahim sarkması nasıl anlaşılır?

Rahim sarkması yapılacak basit bir jinekolojik muayene ile tesbit edilebilir. Ancak bazen idrar torbası sarkması ile rahim sarkmasını birbirinden ayırmak mümkün olmayabilir. İzole olabilecekleri gibi birlikte de olabilir. Dikkatli bir jinekolojik muayene ile tanı net olarak konduktan sonra tedavi planlanmalıdır.

Rahim sarkması adet düzensizliği yaparmı?

Rahim sarkması nedeniyle adet düzensizliği olmaz. Ancak aşırı rahim sarkması olanlarda rahim ağzının zedelenmesi nedeniyle kanamalar olabilir. Bazen bu hasta tarafından adet düzensizliği olarak dile getirilebilir.

Rahim sarkması cinsel ilişkiyi etkiler mi?

Rahim sarkması olan hastalarda eğer rahim tamamen dışarıya çıkmadıysa cinsel birliktelikte sıkıntı olmaz. Ancak cinsel birliktelikte vajende bolluk olması nedeniyle zevk alamama ve sonrasında cinsel isteksizlik gelişebilir.

Rahim sarkması nasıl geçer?

Rahim sarkmasının tipine, derecesine ve verrahın tecrübesine göre tedavi değişir. İlaç tedavisinden yada davranışsal tedavilerden fayda görecek hastalarda öncelikle bu tedavi yöntemlerini denemek daha akıllıca olacaktır. Ancak bu tedavilerden fayda görme imkanı olmayan hastalarda da ameliyatı gereksiz yere geciktirmek doğru bir davranış değildir.

Rahim sarkması tedavisi

Rahim sarkması olan pekçok kadında hafif düzeyde sarkma vardır. Beraberinde idrar kaçırma gibi problemler yoktur. Bu kadınlarda herhangi bir tedaviye gerek yoktur. Sadece yaşam koşullarını değiştirmek ve bazı egzersizler yeterli olacaktır. Ağır kaldırmamak, kilo vermek, sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıkları bırakmak faydalı önlemlerdir. Bunun yanında rahim sarkmasının toparlanması için kadınların kendi kendilerine yapabilecekleri egzersizler vardır. Günlük olarak bu egzersizleri yapmaları rahim sarkmasının ilerlemesini önleyeceği gibi bir miktar toparlanmasını da sağlayacaktır. Ancak ileri derecede sarkma olanlarda veya beraberinde idrar kaçırma gibi ek problem olanlarda rahim sarkması ameliyatı yapılması gerekebilir.

Rahim sarkması ilaç tedavisi varmıdır? Rahim sarkması bitkisel tedavi önerilebilirmi?

Rahim sarkması ilaç tedavisi yoktur. İdrar kaçırma şikayeti olanlarda ise uygun vakalarda ilaç tedavisi oldukça başarılıdır. Rahim sarkması bitkisel tedavi şekilleri bilimsel olarak etkinliği kanıtlanmış tedaviler değildir.

Rahim sarkması egzersizleri nelerdir?

Pelvik kasları ve vajinayı çevreleyen kasları güçlendirmek için kegel egzersizleri adı verilen egzersizler yapılabilmektedir. Rahim sarkması egzersizlerini günde 3 defa ve kurallarına uygun şekilde yapmak pelvik kasların güçlenmesini sağlayacaktır. Uygun yapılmayan rahim sarkması egzersizlerinin pek faydası olmaz. Aşırı rahim sarkması olanlarda da bu egzersizlerin başarısı düşüktür. Aynı egzersizler idrar kaçırma tedavisinde de kullanılmaktadır.

Rahim sarkması egzersizleri nasıl yapılır?

Bu egzersizleri yapmak için kadın sanki idrarını tutuyormuş gibi vajinal kaslarını kasması gerekir. Bu işlemi 10 saniye boyunca yaptıktan sonra gevşetecektir. Bir seansta arka arkaya 10-20 sefer yapılmalıdır. Etkisini görebilmek için en az 3 ay süreyle düzenli yapılmalıdır.

Rahim sarkması ameliyatı

Rahim sarkması ameliyatı rahim sarkmasının tipine, derecesine ve beraberindeki ek patolojilere göre değişir. Rahim sarkması olanlarda rahim askı operasyonları ve beraberinde idrar torbası sarkması varsa idrar torbasının toparlanması ameliyatı yapılır. Bu cerrahiler açık ameliyatla karından yapılacağı gibi laparoskopi dediğimiz kapalı yöntemlerle de yapılabilir. Ancak günümüzde daha çok tercih edilen vajinal yokdan yapılan ameliyatlardır. Bunların bir kısmında meş dediğimiz malzemeler kullanılırken bazılarında sadece dokulardaki fazlalıklar kesilerek çıkarılır ve vajen daraltılır.

Rahim sarkması ameliyatı ne kadar sürer?

Rahim sarkması ameliyatı süresi yapılacak ameliyatın tipine, beraberinde yapılması gerekecek ek ameliyatlara ve cerrahın tecrübesine göre değişir. Karından açık olarak yada laparoskopik rahim sarkması ameliyatı yaklaşık 1-2 saat sürerken, vajinal yoldan yapılan ameliyatlar da 1-2 saat civarında vakit almaktadır.

Rahim sarkması ameliyatı tehlikeli mi?

Rahim sarkması ameliyatı riskleri elbette vardır. Anestezinin riskleri yanında yapılacak ameliyat sırasında barsaklarda yada idrar torbasında, idrar yollarında zedelenme riski vardır. Kanama riski her ameliyatta mevcuttur. Tecrübeli ellerde bu riskler minimaldir.

Rahim sarkması ameliyatı sonrası cinsellik

Rahim sarkması ameliyatı sonrasında cinsel birlikteki problemler azalmaktadır. Ancak bazen birliktelik sırasında başlangıçta bir miktar ağrı olabilmektedir. Ameliyat sonrası 40 gün birliktelik önerilmemektedir. Bu sürenin sonunda birliktelik açısından sakınca yoktur.

Rahim sarkması ameliyatı sonrası hamilelik

Rahim sarkması ameliyatı sonrası eğer gebeliğinizi engelleyecek başka bir problem yoksa elbette gebelik şansınız artacaktır. Gebe kaldığınız dönemdeki düşük ve erken doğum riskiniz de hafifleyecektir. Ancak doğumunuzun sezeryan ameliyatı ile olması gerekecektir. Ancak normal doğum yapabilme konusunda sizi takip eden kadın doğum uzmanınız sizi daha doğru yönlendirecektir. Size yapılan ameliayt tipine göre normal doğum yapıp yapamayacağınız konusunda sizi bilgilendirecektir.

Rahim sarkması ameliyatı yapan doktorlar hangi branşlardır?

Rahim sarkması ameliyatını kadın doğum uzmanları yapmaktadır. Ancak sadece idrar kaçırma şikayeti için idrar kaçırma ameliyatı yapılacaksa bunu hem kadın doğum uzmanları hemde üroloji uzmanları yapmaktadır.

Rahim sarkması ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Rahim sarkması ameliyatı sonrası dikişler iyileşene kadar cinsel birliktelik yasaktır. Aynı zamanda ameliyat sonrası tekrar sarkma riskini azaltmak için ağır kaldırmamalı, ağır işler yapmamalıdır. Ancak zamanla ameliyatın etkisi azalmakta beraberinde yaşlanma ile dokular gevşemekte ve sarkma riski artmaktadır.

Ankara rahim sarkması ameliyatı fiyatları nasıldır?

Rahim sakması ameliyatı fiyatları Ankarada bölgeden bölgeye ve hastaneden hastaneye değişmektedir. Ameliyatın kapalı yada açık yapılışına göre, vajinal yoldan yapılacaksa meş kullanılıp kullanılmamasına göre yada ek ameliyat yapılıp yapılmamasına göre değişir. Rahim sarkması ameliyatı ücretleri 5000 - 10.000 tl arasında değişmektedir. Ankara rahim sarkması ameliyatı fiyatları için 0312 285 85 88 den bize ulaşabilirsiz.

Ankara Çankaya Çukurambar'daki muayenehanemizde jinekolojik muayene Ankara jinekolog Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara jinekolojik muayene için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Jinekolojik Muayene Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>Gebelik öncesi kontrol önemli midir?
>>>Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?
>>>Gebelikte yapılan işlemler nelerdir?
>>>Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte İlk Üç Ay
>>>Her Bitkisel Çayı Gebelikte Tüketmeyin!
>>>Gebelikte kilo alımı nasıl olmalıdır?
>>>Gebelikte çiğ etle yapılan yiyecekler güvenli midir?
>>>Gebelikte ileri anne yaşı önemli midir?
>>>Gebelik Sırasında Beslenmeme Dikkat Etmeliyim!

Buradan gebelik hesaplama sayfamıza geçebilirsiniz.

Kliniğimizde gebelik öncesi hastaların gebeliğe uygun olup olmadığını belirlemek için yapılan muayenede smear testi muhakkak alınır. Kan ve idrar testleri alınarak değerlendirilir. Problem çıkan hastalarda gebelik geciktirilir.

Ankara Gebelik Takibi İletişim Bilgileri