Ankara Rahim Filmi, Ağrısız Anestezili Rahim Filmi Ankara

rahim filmi

Rahim filmi (HSG) nedir?

HSG rahim ağzından rahim içine kontrast madde vererek tüplerin açıklığı ve rahim içinin kontrolünün yapıldığı bir testtir. Halk arasında ilaçlı rahim filmi şeklinde adlandırılır.

Rahim filmi (HSG) neden çekilir?

+İlaçlı rahim filminin en sık çekilme nedeni infertilite (kısırlık) problemidir. Çocuğu olmayan hastalarda tedavi öncesi rahim içindeki anormallliklerin tesbiti açısından oldukça önemlidir. Yine özellikle tüplerin açık olup olmaması hastaya uygulanacak tedavinin yönlendirilmesi açısından kıymetli bilgiler verir.
+Ultrasondaki rahim içindeki polip yada miyom şüphesinde,
+Rahim içi yapışıklık (Asherman) şüphesinde
+Ultrasonda rahim şekil anormalliklerinde şüphelenildiğinde rahim filmi çekilebilir.

Rahim filmi (HSG) nasıl çekilir?

Rahim filmi anestezili yada anestezisiz şekilde çekilebilir. Anestezi sayesinde ağrısız rahim filmi çekilme şansı mevcuttur. Hasta öncelikle film çekim ünitesine yatırılarak jinekolojik pozisyonda hazırlanır. Spekulum dediğimiz alet yardımıyla rahim ağzı görüntülenir. Rahim ağzı temizliği yapıldıktan sonra bir katater yardımıyla rahim içerisine kontrast madde verilir. Eş zamanlı olarak ekrandan ilacın rahim içini dolduruşu ve tüplerden geçişi gözlenir. Tüm kayıtlar alındıktan sonra işleme son verilir. Hasta sözel olarak bilgilendirilmekle beraber rahim filmi için cd kaydı yada rapor düzenlenir.

Rahim filmi (HSG) adetin kaçıncı günü çekilir?

Rahim filmi adet bitiminde sonraki 3-4 . günler içerisinde çekilir. Burada amaç hastanın gebe olmadığında emin olmaktır. Bu sayede mevcut olabilecek bir gebeliğe zarar vermekten kaçınılmış olur.

Rahim filminin yan etkileri var mıdır?

İlaçlı rahim filmi sırasında rahim içerisine verilen maddeye karşı nadirende olsa hastanın allerjisi olabilir. Bu konuda dikkatli olmak gereklidir. Bu noktada suda eriyen kontrast maddelerde allerji sıklığı daha azdır. HSG çektirenlerde yapılan işleme bağlı %1 hastada enfeksiyon gelişme riski vardır. Rutin hastalara antibiyotik verilmesi gerekmez. Ancak enfeksiyon riski olan hastalarda kısa süreli antibiyotik verilebilir.

Rahim filmi (HSG) ağrılı bir işlem midir?

Rahim filmi çekimi sırasında hafif bir kasık ağrısı olur. Bu ağrı hissi hastadan hastaya değişiklik gösterir. Ağrı eşiği düşük olan hastalar çok ciddi ağrısının olduğunu söylerken ağrı eşiği normal olan hastalar belirgin ağrı olmadığını ifade etmektedir. İşlemden 30 dakika önce bir ağrı kesici alınması işlem sırasındaki ağrıyı azaltacaktır.

Ağrısız rahim filmi anestezi altında yapılan rahim filmi değildir. Burada ağrıyı minimuma indiren kullanılan çok ince kakaterler yardımıyla su bazlı kontrast maddelerin kullanılmasıdır. Ancak hiçbir şekilde ağrı hissetmek istemeyen hastalarda anestezili rahim filmi çekme imkanımız her zaman mevcuttur.

HSG'nin normal çıkması neyi ifade eder?

HSG nin normal çıkması durumunda rahim içinde polip, miyom, yapışıklık yada şekil bozukluğu olmadığını düşünürüz. Yine tüplerin açık olduğu ve bu nedenle rahimde gebeliği engelleyecek fiziksel bir patolojinin olmadığı anlamını çıkartırız. Ancak rahim filminin normal olması gebe kalınacağının garantisi değildir. Rahim filminde bazen verilen kontrast madde rahim içindeki polip yada miyomları örterek görünmesini engelleyebilir. Bu nedenle şüphe duyduğumuz vakalarda histeroskopi dediğimiz kameralı alet yardımıyla rahim içinin direkt görüntülenmesi işlemi yapılmalıdır. Rahim filmi yumurtalıklarla ilgili bilgi vermez.

Rahim filmi çekimi ne kadar sürer?

İlaçlı rahim filmi çekimi 5-10 dakika arasında süren bir işlemdir. Bunların büyük kısmını hazırlık aşaması oluşturmaktadır. Film çekimi 2-3 dakika arasında değişir. Ancak anestezili rahim filminde toplam işlem hastanın uyanması dahil 20-30 dakika sürer. Anestezili yapılacak işlemlerde en az 6 saat açlık olması önemlidir. Yine 2 gün öncesinde cinsel birliktelik bırakılması, vajinal tampon kullanılmamalı yada vajen yıkanmamalıdır.

Rahim filmi sonrası gebelik ihtimali var mıdır?

Rahim filmi ile tüplerde olabilecek küçük mukuslar yada yapışıklıklar ortadan kaldırıldığı için işlem sonrası hastalarda gebelik ihtimali artar. Özellikle ilk 3 ayda gebelik şansı arttığı için başka bir problem yoksa hastalarda kendiliğinden gebelik oluşması için 3 ay beklenir. 3 ay içinde kendiliğinden gebelik oluşmayan hastalarda tedaviye geçilmelidir.

Rahim filmi (HSG) çekilmeden önce yapılması gerekenler nelerdir?

- Anestezisiz rahim filmi çekimi için aç olunması gerekmez.
- Anstezili rahim filmi çekimi için işlem öncesi en az 6 saat lik açlık gereklidir.
- Rahim filmi çekimi öncesi 30 dakika önce bir ağrı kesici alabilirsiniz.
- 48 saat öncesinden itibaren cinsel birliktelik, vajinal tampon yada vajinal yıkama işlemi yapılmamalıdır.

HSG filmi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Rahim film sonrası lekelenme ya da az miktarda vajinal kanama olabilir. Eğer kanama çok olursa muhakkak doktorunuza danışmalısınız. Hafif kasık ağrısı olabilir. Ciddi ağrısı olanlarda nedeninin araştırılması gereklidir. Rahim filmi çektirenlerde nadiren enfeksiyona bağlı ateş gelişebilir. Ateşi çıkan hastalar muhakkak doktoruyla irtibata geçmelidir. Rahim filmi sonrası cinsel ilişki için hastanın rahatlığı açısından 1-2 gün beklemekte fayda vardır.

Rahim filminde tüplerde tıkanıklık çıkarsa ne yapılmalıdır?

Rahim filminde tüplerden kontrast madde geçmemesi her zaman tıkanıklık olduğu anlamına gelmez. Çok nadiren tüplerdeki spazma bağlı kontrast madde geçişi olmayabilir. Spazm olabileceği düşünülen hastalarda gerekirse anestezi altında tekrar değerlendirilmesi uygun olur. Tüplerin tıkalı olduğu düşünülen hastalarda eğer tıkanıklık tüplerin uç kısımlarına yakınsa laparoskopi ile açılması mümkün olabilir. Ancak rahime yakın olan tıkanıklıklarda tüplerin ameliyatla açılması genelde mümkün olmaz. Bu hastalarda tüp bebek uygulaması gereklidir. Ancak hasta yade eşinde gebe kalmayı engelliyecek başka problemlerde varsa laparoskopiden ziyade direkt tüp bebek tedavisi önerilir.

Rahim filminin sonuçları ne zaman çıkar?

Sonuçlar genellikle işlemden 10-15 dakika sonra çıkmaktadır. Filmin basılması, görüntülerin cd ye aktarılması ve radyoloji uzmanının raporu yazması da bu süreye dahildir.

Rahim filmi ne kadardır?

Ankara rahim filmi (HSG) fiyatı, çekimin yapıldığı merkeze göre değişmektedir. Ankara rahim filmi (HSG) ücreti 2017 yılı için Ankara’da anestezili yada anestezisiz olmasına göre 500-1000 tl arasında değişmektedir.

Kliniğimizde ilaçlı rahim filmi (HSG) çekimleri anestezili yada anestezisiz olarak Kadın Doğum Uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından anlaşmalı olduğumuz hastanelerde ve görüntüleme merkezlerinde yapılmaktadır. Rahim filmi (HSG) fiyatları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Ankara, Rahim filmi (HSG) Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Aşağıdaki makalelerimizi de okuyabilirsiniz...

›››Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
›››İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
›››Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
›››Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
›››Polikistik Over Sendromu Nedir?

Tarafmızdan rahim filmi çekimi ve aşılama tedavisi uygulanmaktadır. Yumurtalıkların uyarılması ve folikül takibi kliniğimizde yapılmaktadır. Uygun zamanda hazırlanan spermler rahim içine enjekte edilir.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Web Sitelerimiz

www.aydinkosus.com