Tüp bebek tedavisi kaç defa denenebilir?

tüp bebek tedavisi kaç defa denenebilir

Tüp bebek normal yollarla gebelik sahibi olamayan çiftlerde gebelik elde etmek için uygulanan tedavi yöntemleridir. Yumurtalar tüp bebek iğneleri ile geliştirildikten sonra toplanır ve laboratuvar ortamında spermle döllendikten sonra büyümeye bırakılır. 3. gün veya 5. günde gelişmiş embriyolar özel kataterler yardımıyla rahim içine verilir.

Tüp bebek başarı oranı hastanın yaşına, yumurtalık rezervine, kadında gebeliği engelleyen problemlerin varlığı gibi faktörlere göre değişmekle birlikte %30-50 arasında değişmektedir. Başarıda en önemli faktör kadının yaşıdır. 35 yaşından genç kadınlarda başarı şansı %50’ ye kadar çıkarken, 45 yaş üstünde başarı oranı %5’in altındadır. Diğer faktörlerin varlığı bu oranları daha da düşürecektir.

Tüp bebekte gebelik oranları yumurta sayısı ve kalitesiyle yakından ilişkilidir. Kadında yaş ilerledikçe hem yumurtalıklardaki yumurta sayısı azalmakta hemde yumurtaların kalitesi düşmektedir. Bu nedenle gebelik başka nedenlerle ertelenmemelidir.

Tüp bebek tedavisi kaç defa denenebilir?

Bu konuda net bir fikir birliği yoktur. Önerilen bir tüp bebek uygulama limiti yoktur. Burada önemli nokta hastanın duygusal durumu ve maddi durumudur. Tüp bebek maliyetli bir işlemdir. Yapılacak her tüp bebek tedavisi hastanın aile bütçesine ek bir yük getirecektir. Sadece maddiyat tek başına yeterli değildir. Tüp bebek süreci çiftlerde duygusal yıpranmalara neden olmaktadır. Bu nedenle tüp bebek tedavilerine devam edebilmek için çiftlerin ruhsal durumlarının da uygun olması gerekmektedir.

İlk 3 tüp bebek uygulamasından sonra başarı oranlarının azaldığı söylenmektedir. Bazı otörler 6 uygulamadan sonra başarı oranlarının azaldığını belirtmektedirler. Ancak bakıldığında 14. tüp bebek uygulamasında gebelik elde edildiği dahi görülmüştür. Bu nedenle çiftlerin maddi ve ruhsal durumları elverdiği müddetçe ümidi kesmemelidir. Kadın sağlığı açısında uygulama sayısının artmasının herhangi bir zararı yoktur.

3 tüp bebek uygulamasından sonra başarısızlık nedenleri araştırılmalıdır. Tesbit edilebilen başarısızlık nedenlerine yönelik yeni tedavi stratejileri geliştirilmelidir. Herhangi bir neden tesbit edilemezse başarı şansını arttırmak için değişik tedavi yöntemleri denenebilir.

Tüp bebek tedavisinde başarının arttırılması için çok sayıda yöntem geliştirilmiştir. Preimplantasyon genetik tanı haricindeki diğer başarı oranını yükselten yöntemler;
Histeroskopi ve histeroskopik endometrial hasarlama
• Embriyoskopi
• Asisted Hatching (AHA)
• Endometrial ko-kültür (Rahim içi doku kültürü)
• Blastokist kültürü
• Salpenjektomi
• Gebelik aşısı
• Doğal siklüs ve mini IVF

Bu tedavilerin bazıları bilimsel olarak faydası net olarak ortaya konmuş yöntemler değildir. Ancak tüp bebek başarısını bazı çalışmalarda arttırdıkları belirtilmiştir. Bu nedenle diğer tedavilerle sonuca ulaşılamadığında bu yöntemler denenebilir.

Tüp bebekte başarı sağlanamayan çiftlerde bir sonraki tedavilerinde blastokist transferi yapılması önerilir. Blastokist transferi 5. günlük embriyoların kadın rahmine trasnfer edilmesi işlemidir. 5. güne kadar gelen embriyoların daha kaliteli embriyolar olduğu düşünülür. Bu uygulama ile gebelik elde etme şansı artacaktır.

Peki tüp bebek denemeleri sürekli düşükle sonlanıyorsa düşüklerin sebepleri araştırılmalıdır. Bunlar genetik sorunlar olabileceği gibi bağışıklık sistemindeki bozukluklara da bağlı olabilir. İkinci düşükten sonra mutlaka hem rahim içinin, hem bağışıklık sisteminin, hem de genetik nedenlerin araştırılması gerekir. Tekrarlayan tüp bebek düşüklerinde bir sonraki tüp bebek denemesinde “preimplantasyon genetik tanı” yapılması başarı oranlarını arttırabilir.

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?

Kliniğimizde tüp bebek uygulamaları anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Tüp bebek fiyatları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Tüp Bebek Uzmanı Ankara, Tüp Bebek Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Tarafmızdan tüp bebek tedavisi uygulanmaktadır. Yumurtalıkların uyarılması ve folikül takibi kliniğimizde yapılmaktadır. Gelişen yumurtalar daha sonra sedasyon ile toplandıktan sonra döllenmekte ve büyümeleri takip edilmektedir. Uygun zamanda rahim içine yerleştirilmektedir.

Tüp Bebek Uzmanı Ankara İletişim Bilgileri