Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?

tüp bebekte gebelik haftası hesaplama

Normal gebeliklerde hamilelik haftası hesaplama

Normal gebeliklerde, son adet tarihinden emin olan, adeti düzenli bayanlarda son adet tarihinin ilk günü başlangıç günü olarak alınır. Bu günden itibaren içinde bulunduğunuz tarihe kadar olan süre gebelik haftanızdır. Bunun hesaplanmasında kullanılan internet ortamında pek çok gebelik haftası hesaplama siteleri mevcuttur. Beklenen doğum hesaplama ise Naegele Formülüne göre yapılır. Son adet tarihi gününe 7 gün eklenir aydan ise 3 gün çıkarılır. Yani son adet tarihi 23.01.2017 olan bir bayanın tahmini doğum haftası 23+7=30. gün , 1-3=10.ay, yani 10. ayın 30. günü 40 haftalık gebelik süresinin dolduğu gündür.

Tüp bebekte hamilelik hesaplama

Tüp bebek yönteminde ise gebelik haftası hesaplama yöntemi biraz farklılık göstermektedir. Sonuçta yumurta ve sperm laboratuvar ortamında birleştirilerek daha sonra uygun olan bir günde rahim içine yerleştirilmektedir. Bu nedenle bu gebeliklerde son adet tarihinin ilk gününü gebelik başlangıcı olarak almıyoruz. Tüp bebekte hangi yöntem kullanılırsa kullanılsın hamilelik hesaplamada embriyo transfer tarihini kullanıyoruz.

Embriyo transferinde gebelik haftası hesaplama

Tüp bebekte ister klasik IVF interse mikroenjeksiyon yöntemleri kullanılsın gebelik haftası hesaplamada embriyo transferinin yapıldığı tarih baz alınır. Bu tarihten 14 gün geriye doğru hesaplanarak elde edilen tarih son adet tarihi gibi kabul edilir. Yani embriyo transefri tarihinden 2 hafta sonra aslında gebeliğiniz 4 haftalık olarak kabul edilir.

Blastokist transferinde gebelik haftası hesaplama

Blastokist transferinde de yine embriyo transferinin yapıldığı tarih baz alınır. Ancak blastokist 5 günlük bir embriyo olduğu için gebelik haftası 3 günlük embriyo transferi yapılanlara göre 2-3 gün daha büyük olacaktır.

Gebelik haftasının otomatik hesaplayıcılar dışında ilk 3 ayda yapılan ultrason ile de hesaplanabildiği bilinmektedir. Ancak buradaki gebelik haftası son adet tarihinize yada embriyo transferine göre hesaplanan gebelik haftanız ile birebir uyuşmayabilir. Bu nedenle adet düzensizliği olmayan bayanlarda biz daha çok son adet tarihini baz alırız. Ancak son adet tarihinden emin olmayan bayanlarda ilk 3 ayda yapılan ultrason gebelik haftası hesaplamasında değerli bilgiler verir. Ancak 3 aydan sonra gebelik haftasındaki sapmalar artacağından yanılma oranları yükselir. Bu nedenle 3 aydan sonraki ultrasonlar gebelik haftası hesaplanması için kullanılmaz.

Gebelik haftası hesaplanırken otomatik hesaplayıcılardan faydalanabilirsiniz. Ancak asıl olan sizi takip eden doktorunuzun hesapladığı gebelik haftasıdır. Bazen hastalarımız gebelik haftasını hesaplarken bir ayı 4 hafta olarak hesaplamaktadır. Ancak bu noktada her ayda 4 haftanın yanında 2-3 gün daha olduğu gözden kaçırılmaktadır. 9 ay gibi uzun bir süre olduğunda bu eksiklik önemli farklılıklar oluşturmaktadır. Bu nedenle eğer sizin hesapladığını gebelik haftası doktorunuzunki ile uyuşmuyorsa bu konuyu doktorunuzla istişare ediniz.

Gebelik haftası hesaplama sayfamıza buradan ulaşabilirsiniz…

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?

Kliniğimizde tüp bebek uygulamaları anlaşmalı olduğumuz hastanelerde Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Tüp bebek fiyatları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Tüp Bebek Uzmanı Ankara, Tüp Bebek Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Tarafmızdan tüp bebek tedavisi uygulanmaktadır. Yumurtalıkların uyarılması ve folikül takibi kliniğimizde yapılmaktadır. Gelişen yumurtalar daha sonra sedasyon ile toplandıktan sonra döllenmekte ve büyümeleri takip edilmektedir. Uygun zamanda rahim içine yerleştirilmektedir.

Tüp Bebek Uzmanı Ankara İletişim Bilgileri