Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?

VAJİNAL AKINTI

Kadınların çoğunda gebelik sırasında vajinal akıntı artar. Bunun nedeni gebelikte artan bazı hormonların etkisiyle üreme organlarındaki bezlerden mukus üretiminin artmasıdır. Bu akıntı fizyolojiktir. Yani normaldir. Normal vajinal akıntı, beyaz renkli, ince kıvamlıdır ve hafif bir kokusu olabilir, rahatsız edici değildir. Bu akıntı yüksek oranda asit içerdiğinden potansiyel olarak zararlı bakterilerin üremesine de izin vermez. Ancak stres, bazı hastalıklar, vajinaya tatbik edilen duş, vajinanın yıkanması, sık antibiyotik kullanma gibi durumlarda vajinanın doğal yapısı ve asit içeriği bozulur ve enfeksiyon gelişir. Enfeksiyon olduğunda akıntı sarı-yeşil renkte, kötü kokulu ve rahatsız edicidir. Kasık bölgesinde kızarıklık, yanma ve kaşıntı olabilir.

Vajinada enfeksiyon olmaması için genital bölge mümkün olduğunca temiz ve kuru tutulmalıdır. Taharetlenirken temizlik önden arkaya doğru yapılmalı, anüs bölgesinde bulunan dışkı vb genital bölgeye bulaştırılmamalıdır. Vajinanın içi asla hiçbir şeyle yıkanmamalıdır, el sokulmamalıdır. Bu tip alışkanlıklar oradaki asit dengesini bozacağından enfeksiyon riskini artırır. Rahat, bol, ter emen giysiler giyilmeli ve sentetik giysilerden kaçınılmalıdır. Pamuklu iç çamaşırlarını tercih edilmelidir. Bunlara rağmen enfeksiyon gelişirse, gebelerde de kullanılabilecek ilaçlar vardır. Bazı enfeksiyonlarda eşlerinde tedavi edilmesi gerekebilir. Bu nedenle böyle bir tedavi alınması gerekirse, eşinde tedavi olup olamayacağı doktora sorulmalıdır.