Makalelerimiz > Tüp Bebek Makaleler > Laparoskopi-Histeroskopi Makaleler > Jinekoloji Makaleler > Gebelik-Doğum Makaleler > Vajinusmus Makaleler

Vajinismus / Vajinimus Belirtileri / Vajinismus Ankara

vajinismus-belirtileri

Vajinismus (ilişkiye girememe) belirtileri nelerdir? Vajinismus olduğunuzu nasıl anlarsınız?

Vajinismus muyum acaba?

Eşinizle bir türlü birlikte olamıyorsunuz. Tam birliktelik esnasında kasılıyorsunuz ve eşinizi geri itiyorsunuz. Her seferinde aynı durumları yaşıyorsunuz. Eşinize karşı mahcup oluyor ve kendinizi eksik hissetmeye başlıyorsunuz. Bazen birliktelik olmuş gibi hissedilir ama tam birliktelik gerçekleşmemiştir. Yada ciddi ağrı ile beraber kısmi bir birliktelik olabilmiştir. Bu durumlarda acaba vajinismus muyum diye aklınıza gelebilir. Vajinismus belirtilerini bilirseniz vajinismus olup olmadığınıza daha rahat karar verebilirsiniz.

Vajinismus belirtileri nelerdir?

Vajinismusu olan kadınlarda sıklıkla görülen belirtiler şunlardır:
- Cinsel ilişkiye girmenin zor, zevksiz ve ağrılı gerçekleşmesi,
- Tam ilişkinin veya tam cinsel birleşmenin olamaması
- İlişki esnasında vajinal kasılmayla beraber yanma, batma, ağrı
- Nedeni tam olarak açıklanamayan ilişki esnasında oluşan ağrı - Vaginal tampon kullanmada zorluk, vajinanın içine doğru parmağınızı yerleştireme, tıbbi nedenlerden dolayı kullanılması gereken vajinal krem, vajinal fitil ve vajinal ilaçları kullanamamak
- Jinekolojik muayene esnasında zorluk, vajinal ultrasona girememe veya vajinal ultrasona zorlanarak girme
- Ağrıdan ve/veya başarısız ilişki girişimlerinden dolayı cinsel ilişkiyi reddetme
- İlişki esnasında vücudun diğer kas gruplarında kasılma (sırt-bel, bacak kasları, bacakları kapama), ilişkide nefesi tutma, nefes alamama
- Doğum, vajinal enfeksiyon, cerrahi, kanser tedavisi, tecavüz, menopoz sonrası devam eden ilişkide ağrı, rahatsızlık.

Bu belirtilerin bir kısmı yada tamamı sizde bulunabilir. Bu vajinismus belirtileri devam ettiği sürece, eğer tedaviyi ertelerseniz aile içi stresiniz daha da artacaktır. Başlangıçta hassas bir şekilde bu olaya yaklaşan eşiniz de zamanla sabrını kaybedecektir. Bu nedenle bu vajinismus belirtileri olan kadınların zaman kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına başvurmaları gerekmektedir.

Vajinismus hastalığı olanlarda genellikle cinsel isteksizlik yoktur. Cinsel haz ve vajinal kayganlaşma ile ilgili problemleri olmaz. Kendi kendine yada sürtünme yoluyla orgazm olabilirler. Problem vajinal penetrasyon esnasında başlamaktadır. Bu noktada hasta kendini tamamen geri çeker ve kilitlenir. Panik atak benzeri bir durum yaşanır. Vajinal kaslardaki kasılmanın yanında tüm vücut kaslarında kasılmalar başlar. Vajinal ıslaklık sona erer, kalp atışları ve nefes alış verişleri artar ve bacaklarını kapatıp eşlerini iterek ilişkiyi sonlandırır. Çiftlerde zaman içerisinde depresyon, sosyal fobiler (toplumdan uzaklaşmalar) gibi psikolojik rahatsızlıklar da ek olarak görülebilir. Bazı kişilerde alkol ve sigara gibi madde bağımlılıkları da gelişebilir.

Vajinismus belirtileri daha çok lise ve üniversite mezunlarında görülmektedir. Bu insanlar her sorunu kendileri halletmişlerdir. Kendilerine güven duyguları yüksektir ancak vajinismus hastalığı ortaya çıkınca bir güven kaybı oluşur. Kadın çaresizlikler içerisinde bocalarken, tedavi görmeyenlerde korkuları katlanarak artmaktadır. Bu nedenle vajinismus belirtileri görüldüğü anda vajinismus tedavisi için zaman kaybetmeden, ertelemeden bir kadın doğum doktoruna başvurulmalıdır.

Vajinismus hastalığı olan kadınların eşlerinde de zamanla erken boşalma ve sertleşmeme problemleri gelişebilir. Vajinismus tedavisi sonrası bu sorunlar genellikle kendiliğinden düzelir.

Vajinismus nasıl anlaşılır?

Hastaya yapılacak basit bir jinekolojik muayene ile vajinismus hastalığı anlaşılır. Yapılan ilk muayenede vajinismus hastalığı belirtileri açısından doktorunuz sizi sorgulayacaktır. Belirtilerin sıklığı ve şiddetine göre vajinismus hastalığının derecesi belirlenecek ve buna göre tedaviniz planlanacaktır.

Ankara vajinismus kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Jinekolojik muayene esnasında herhangi bir alet kullanılmaz. Muayene oldukça kısa, basit ve ağrısız bir muayenedir. Jinekolojik değerlendirme sonrası vajinismus hastalığının derecesi belirlenir. Tedavinin kaç seans süreceği bu muayeneye göre karar verilir. %90 hastada 2-3 seansta vajinismus problemi çözülür. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle 0312 285 85 88 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus belirtileriniz olduğunda tedavi için bir an önce başvurunuz. Tedavinizi ertelemeyiniz.

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri