Vajinismus erkeği nasıl etkiler?

vajinismus erkeği nasıl etkiler

Erkekler vajinismuslu eşlerine tedavi süresince nasıl yardımcı olabilir?

Bazen erkekler vajinismusun kadından kaynaklanan bir sorun olduğunu, kendisinin bu konuyla ilgili yapabileceği bir şey olmadığını düşünür. Ancak vajinismus sadece kadının problemi değildir, çiftin beraber sorunudur.

Vajinismus erkek ne yapmalı derseniz tabiiki erkekler eşlerine vajinismus tedavisi süresince yardımcı olmalıdır. Vajinismus hakkında bilgi sahibi olarak tedavi sürecinin yönetilmesinde hem fiziksel hem duygusal olarak eşlerine destek olabilirler. Eşlerini daha pozitif yönde etkileyerek tedavi sürecinin hızlanmasını ve sürenin kısalmasını sağlayabilirler. Zaten en önemli nokta tanı konulup tedavi başlanmasıdır, sonrasında sebat edildiğinde başarı ihtimali çok yüksektir.

Öncelikle erkekler eşlerine destek olmalı, karşılıklı sevgiyle duygusal bağlarını güçlendirmelidirler. Kadınlar tedavinin bazı basamaklarında yalnız olmak isteyebilirler, bazı durumlarda ise eşleriyle beraber programı uygulamak isteyebilirler. Erkek eşine hangi aşamada yanında olmasını istediğini, nasıl yardımcı olabileceğini sormalıdır, onu cesaretlendirmelidir. Eşin desteği tedavinin başarısında çok önemlidir. Vajinismus tedavisi basamakları aşıldıkça küçük hediyeler alınması, dışarda bir akşam yemeği, küçük bir kutlama bile pozitif motivasyon sağlayacak ve kadını cesaretlendirecektir. Eşlerin tedavi sürecinde pozitif olması ve sabırlı olması başarıyı artıracaktır. Eşler vaginal ilişki olmadan birbirine yakınlaşmalı ve bunun sıklığını artırmalıdır. Eşinde vajinismus olması nedeniyle aşırı pasif olma, erkeksi isteklerini gizleme uygun değildir. Erkekler cinsel istek ve arzularını eşlerine belli etmeli, onları beğendiklerini, istediklerini göstermelidirler. Birbirinin bedenlerini ve nelerden hoşlandıklarını öğrenmeye çalışmalıdırlar. Ancak yakınlaşma esnasında eşine vaginal ilişki için baskı yapmamalı, gerginliğe strese neden olmamalıdır.

Vajinismus erkeği nasıl etkiler?

Vajinismuslu kadınlarda cinsel sorunlar eşler arasındaki ilişkiyi olumsuz etkiler. Ancak vajinismusun beraberce üstesinden gelmek eşler arasındaki bağlılığı ve sevgiyi güçlendirir. Her ne kadar vajinismusun olumsuz taraflarının daha çok kadınları etkileyeceği düşünülse de erkeklerin de bundan büyük oranda pay aldığı ortadadır. Sorunun çözülmesi için profesyonel destek alınması gerekir. Ancak doktora başvurmadan utanma ve toplum baskısı nedeniyle doktora başvurma haftalar, aylar bazen yıllar sürmektedir. Süre ne kadar uzarsa evlilik ilişkisi o kadar stres altında kalmakta, sarsılmaktadır.

Vajinismus erkek psikolojisini de etkilemektedir. Eşi vajinismus olan erkeklerin çoğu empati yaparak olayı karşılamakla beraber bazı erkeklerde reddedilme duygusu yani karısının kendisini beğenmediği, istemediği, bu nedenle ilişkiye izin vermediği düşüncesi oluşmaktadır. Bazı eşlerde öfke (karısına her zaman destek olduğu halde karşılığını alamama veya normal cinsel hayatı olanlara karşı öfke vb), suçluluk duygusu (eşinin canını yakacağını düşünme, karısının çok canı yanmasına rağmen ilişkiye girmek isteme nedeniyle suçluluk duyma, onun canını yakacak bir eylemde bulunma, daha önce yapmış olduğu bir şeyin karısında bu soruna neden olduğunu düşünme vb), hayal kırıklığı (heyecanla beklediği ilk geceden ve evlilikten beklediğini bulamama), korku (eşine acı çektirme korkusu, eşini sevmesine rağmen cinsellik olmadan evliliği devam ettirememe korkusu, çocuk sahibi olamama korkusu, vb), eşten uzaklaşma olmaktadır.

Erkeklerin bilmesi gereken en önemli şey vajinismusun kadının bilinçli olarak, isteyerek yaptığı bir şey olmadığıdır. Vaginadaki kasların ilişki teşebbüsü olduğunda istemsiz kasılması sonucu bu durum oluştuğundan, bu ancak eşlerin birbirine destek olması ve beraber tedavisi almalarıyla çözülebilir. Her ne kadar kadın ilişki konusunda istekli olsa da, beyinle, vagina kasları arasında bir bağlantı kopukluğu ve uyumsuzluk olmakta, bu da kadın istese de ilişkiyi imkansız kılmaktadır.

Bazı duygusal ve fiziksel faktörler vajinismusu başlatmaktadır. İlk gece korkusu, ilişkiden korkma, yanlış inanışlar, önceden geçirilmiş travmalar, cinsellikle ilgili negatif düşünceler bunu tetiklemektedir. Aslında tedavisi olduğu halde bu durum eşler arasında sır olarak kalmakta, sorunlarını anlatma konusunda çekingen davranmaktadırlar. Uzun süre normal bir cinsel ilişkinin olmaması vajinismuslu kadınların eşlerinde ereksiyon sorunlarına neden olmaktadır. Ancak normal cinsel ilişki başladığında bu problem kendiliğinden düzelmektedir.

Eşim vajinismus boşanmak istiyorum diye düşünmeyiniz. Problemin çözümü oldukça basittir. 2-3 seanslık vajinismus tedavisi ile %100 e yakın oranlarda tedavi sağlanmaktadır.

Erkeklerde vajinismus olur mu?

Erkeklerde vajinismus olmaz. Erkeklerdeki birlikte olamamanın nedenleri çok farklıdır. Erkeklerde ereksiyon problemleri, sertleşme problemleri ve psikolojik nedenler cinsel birlikteliği engelleyen nedenlerdendir.

Ankara vajinismus kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Jinekolojik muayene esnasında herhangi bir alet kullanılmaz. Muayene oldukça kısa, basit ve ağrısız bir muayenedir. Jinekolojik değerlendirme sonrası vajinismus hastalığının derecesi belirlenir. Tedavinin kaç seans süreceği bu muayeneye göre karar verilir. %90 hastada 2-3 seansta vajinismus problemi çözülür. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle 0312 285 85 88 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri