Vajinismus, Vajinimus Tanısı, Vajinismus Ankara

vajinismus tanısı

Vajinismus (ilişkiye girememe) tanısı nasıl konulur?

Vajinismus tanısı bazen zaman alabilir. Eşler genelde bu durumun bilinmesini istemez, doktorla bile sorunlarını konuşmaya utanırlar. Tam olarak sorunlarını dile getirmemeleri nedeniyle tanı konulması gecikir. Çocuk sahibi olamama (infertilite) nedeniyle başvuran çiftlerin bir kısmında aslında hiç ilişki olmadığı ve bu nedenle gebelik oluşmadığı muayene esnasında anlaşılmaktadır.

Vajinismus, vaginal ağrıya neden olan başka şeylerle karışabilir. Tanıda hastanın cinsel hayatının değerlendirilmesi, ağrının veya sorunun kaynağının doğru olarak belirlenmesi ve jinekolojik muayene çok önemlidir. Kadının eşiyle olan duygusal ilişkisi, evliliğin olumlu-olumsuz tarafları, sosyal ortam ve cinselliğe yüklenen anlam değerlendirmede çok önemlidir. Kadının diğer hastalıkları, genital bölgeye olan travmalar, ameliyatlar, menopoz, doğum vb durumların da değerlendirilmesi gerekir.

Tanıda organik patolojiyi ekarte etmek için hassas ve nazikçe yapılan bir jinekolojik muayene gereklidir. Jinekolojik muayenede vajen girişine parmağın sokulması ağrıya ve pelvik taban kaslarında kasılmaya neden olur. Bu noktada hangi kasların kasıldığını tesit etmek amacıyla elektromiyografi denilen testlerin yapılmasının tedaviye bir katkısı olmadığından önerilmemektedir.

Jinekolojik muayenede jinekolog neye bakar?

Vajinismus tanı kriterleri incelendiğinde aslında hastadan alınan tıbbi öykü ve basit bir jinekolojik muayene ile tanı konulabildiği görülmektedir. Öncelikle vajinismus tanısı için hastanın tıbbi öyküsü alınır. Vajinismus belirtileri araştırılır. İrdelendiğinde bu hastaların vajina içine tampon, ped veya fitil gibi yabancı cisimleri yerleştiremedikleri, parmaklarını vajina içine sokamadıkları farkedilir. Bu belirtilerin sorgulanması sonrasında vajinismus teşhisi için jinekolojik muayene aşaması ile vajinal kaslardaki kasılma derecesi incelenir.

Jinekolojik muayenede sadece dış genital organlar görsel olarak değerlendirilir. Aletle muayene yapılmaz. Muayene 15 saniye kadar kısa sürede tamamlanır. Kızlık zarının tipi ve yapısı değerlendirilir. Ufak dokunmalarla genital kaslardaki kasılmaların derecesi incelenir.

Vajinismus şiddeti belirlendikten sonra tedavi şekli ve süresi bu derecelendirmeye göre şekillendirilir. Vajinismus sorunu vajinal kasların kasılma şiddetine göre 4 ayrı derecede incelenir:
• + : hafif
• ++: orta
• +++: ortanın üzeri
• ++++: ileri düzey

Vajinusmus problemine pelvik iltihabi hastalık, bartholin bezi absesi, vulvar vestibulit sendrom, vajinal enfeksiyonlar (mantar enfeksiyonları, trichomanas, bakteriyel vaginosis, HPV veya Herpes gibi viral enfeksiyonlar gibi) neden olabilir. Doğuştan gelen genital anormallikler de vajinismus nedeni olabilir. Kısa kör vajina (müllerian agenezi), kızlık zarının yüksek kenarlı ve kalın olması (rigid hymen), vajinal septum adı verilen perdeler bu anormallikler arasında yer almaktadır. Basit bir jinekolojik muayene bu yapısal anormalilerin kolaylıkla tanısının konmasını sağlar. Bu sayede hastaya gereksiz tedavilerin uygulanması engellenmiş olur.

Disparoni (ağrılı cinsel ilişki) ile vajinismus arasındaki fark nedir?

Disparoni ağrılı ilişki demektir. Disparoni genel bir terimdir, tüm cinsel ilişki kaynaklı ağrıları kapsar. Disparoniye pek çok şey neden olabilir (genital bölge anormallikleri, genital enfeksiyonlar, idrar yolu enfeksiyonu, kistler, tümörler, travmalar, doğum, menopoz, cilt hastalıkları, yaşlanma, kronik hastalıklar vs.). Bunlardan biri de vajinismustur. Vajinismus bazen bu durumlarla beraber olabilir. Bu nedenle ağrıya neden olan patolojinin tedavi edilmesine rağmen cinsel ağrı düzelmezse vajinismus akla getirilmelidir.

Jinekolojik muayenedeki korkunun yenilmesinde en önemli faktör hekim ile hasta arasında iyi bir iletişimin kurulmasıdır. Vajinismus tedavisi için iyi iletişim kurduğunuz bir kadın doğum uzmanına başvurunuz. Hastalığınızı ertelemeyiniz. Ertelediğiniz taktirde hastalığınız daha karmaşık bir hal alacak ve tedaviniz daha da zorlaşacaktır.

Bazı hekimlerin sözleri davranışları yada muayenedeki tavırları da vajinismus nedeni olabilir. Jinekolojik muayene sırasında zaten gergin olan kadın, muayene sırasındaki hızlı ve travmatik bir muayeneden rahatsız olacak ve bu daha sonraki muayenelerinde vajinismus gelişimine neden olabilecektir. Ağrılı bir genital muayene vajinismus nedeni olabilir. Bu nedenle jinekolojik muayene sırasında hekim hastasına saygılı, anlayışlı, sabırlı ve yumuşak olmalıdır. Aynı zamanda hasta muayenesi sırasında alaycı yaklaşımlardan kaçınmalıdır.

Vajinismus hastalığıolduğunda tedavi için bir an önce başvurunuz. Tedavinizi ertelemeyiniz.

Ankara vajinismus kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Jinekolojik muayene esnasında herhangi bir alet kullanılmaz. Muayene oldukça kısa, basit ve ağrısız bir muayenedir. Jinekolojik değerlendirme sonrası vajinismus hastalığının derecesi belirlenir. Tedavinin kaç seans süreceği bu muayeneye göre karar verilir. %90 hastada 2-3 seansta vajinismus problemi çözülür. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle 0312 285 85 88 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri

Email: [email protected]