Vajinismus, Vajinimus Tedavi Yöntemleri, Vajinismus Ankara

vajinismus tedavi yöntemleri

Vajinismus tedavi yöntemleri nelerdir?

Vajinismus tedavisi başarısı çiftler uyumlu olduğu taktirde neredeyse %100’dür. Vajinismus tedavisi değişik aşamalardan oluşur. Aşamalar atlatıldıkça yeni tedaviler uygulanmaya başlar. Öncelikle çiftlere vajinismusun ne olduğu anlatılır. Kadınlar genelde vajenlerinin çok dar olduğunu düşünürler. Tedavi başlangıcında vagina anatomisi hastanın anlayabileceği şekilde basitçe anlatılır. Gerekirse bu konuda değişik maketlerden faydalanılabilir. Cinsel birliktelik konusunda bazı ön bilgilendirmeler yapılır. Hastaya kızlık zarı hakkında bilgi verilir, kendi anatomisini tanıması için bazı egzersizler öğretilir. Cinsel ilişkinin basamakları, ilk ilişkide oluşabilecek ağrı, hangi ağrının normal olduğu konusunda bilgi verilir. İstemsiz vajinal kasılmayla ilgili, kas kontrolünü sağlayacak şekilde hastaya eğitim verilir. İlişkide ne zaman gevşeme ne zaman kasılma olacağı, gevşeme ve kasılmayı kontrol etme öğretilir. Vaginaya girişi kolaylaştıracak vajinismus egzersizleri hakkında hastaya bilgi verilir. Bunlar uygulanırken değişik yöntemler ve uygulamalardan faydalanılabilir.

Vajinismus tedavi yöntemleri ve teknikleri

Burada cinsel ilişki konusundaki yanlış öğretilerin doğrularla değiştirilmesi sağlanır. Bunları kazanmak için bazı oyunlar kurgulanır. Bunlara aşk oyunları adı verilmektedir. Bu uygulamalar yapılacağı zaman evde uygun ortamın hazırlanması önemlidir. Çiftin kendi evlerinde yalnız ve rahat bir ortamda olmaları önemlidir.

Ayna oyunları adı verilen oyunda kadın kendi vücuduna aynada bakar. Tüm vücudunun yanında vajen kısmınada aynada bakarak kendi vücudunu tanıması sağlanır. Aslında bu kadınların çoğu kendi vücutlarını ilk defa aynada gördüklerini ifade edeceklerdir. Bu egzersizi günde 15-20 dakika yapnamız faydalı olacaktır.

Masaj oyunu (sensitif fokus) adı verilen oyunda önce kadın kendisine değişik haz noktalarına masaj yaparken, daha sonra eşi tarafından aynı masaj uygulanır ve kadının bu bölgeler hakkındaki korkularını yenmesi kolaylaştırılır.

Nefes alıp verme yoluyla gevşeme teknikleri öğretilir. Burada amaç düzenli nefes alıp vermeyi sağlamak ve doğru alınan bir nefes tekniği ile hem rahatlama sağlamak hemde stresi yenmektir. Nefes alırken karnınızın şiştiğini hissetmeniz gerekmektedir. Burundan nefes alıp ağızdan verkem gerekir. Yine nefes verme süresi alma süresinin iki katı olmalıdır. Diyafram nefes tekniği dediğimiz bu teknikle stresinizin azaldığını göreceksiniz. Meditasyon yöntemleri, hafif enstrümantal müzikler, sıcak bir banyo da gevşemenize yardımcı olacaktır.

En önemli uygulamalardan biri kegel egzersizleridir. Vajinismusta istemsiz kasılan vajen kaslarının, istemli bir şekilde kasılıp gevşemesini sağlamayı öğreten egzersizlerdir. Kegel egzersizleri dediğimiz vajinal kasları kontrollü kasma ve gevşetme egzersizleri gününü her saatinde yapabileceğiniz egzersizlerdir. Başlangıçta idrar yaparken idrarınızı yarıda kesmenizi ve tutmanızı isteyerek egzersize başlıyoruz. Daha sonra bu egzersizi idrara sıkışık değilkende yapmanız gerekecektir. Sabah ve akşam 10-15 kez aynı çalışmayı yapmanız vajinismus tedavisi için son derece önemlidir.

Parmak egzersizleri yine pek çok klinikte vajinismus tedavisinde uygulanan tedavi yöntemlerindendir. Bu yöntemde hasta serçe pamağı, daha sonra işaret parmağını vajene iterek vajen kaslarını hisseder. Bu esnada düzenli nefes almaya dikkat etmesi önemlidir. Parmaklar içerdeyken vajen kaslarını kasarak parmaklarının sıkıştığını hissetmesi ve bu sayede vajen kaslarının kontrolünü eline alması sağlanır. Ancak bu egzersizler pek çok hasta tarafından çok sevilmeyen, bazen tedavinin terk edilmesine neden olan sevimsiz egzersizlerdir.

Parmak egzersizlerinin kişinin kendi genital bölgesine dokunabilmesi ve hissedebilmesi, vajina içinin parmakla hissedilerek kıvrımlı yapısının ve genişliğinin anlaşılması ve eşin vajinaya dokunması ile vajinaya yabancı bir cisim girişine izin vermesi gibi avantajları mevcuttur. Ancak kişinin kendi başına böyle bir egzersizi yapması oldukça zor olabilir. Başarısız olan kadının motivasyonu düşer. Parmak egzersizlerinin başarı sağlaması uzun süreler alabilir. Aynı zamanda çiftlere tiksindirici gelebilir. Bu dezavantajlarının yanında halen uygulanabilen başarılı yöntemlerdendir. Ancak parmak egzersizi yerine aynı işi gören daha kabul edilebilir tedavi yöntemleri mevcuttur.

Bazı hastalarda hipnoz ve akupunktur uygulamaları tedaviye eklenebilir. Tek başlarına uygulanmaları tedavide yeterli olmaz. Biofeedback uygulamaları bazı hastalarda kullanılabilir. Bu sayede bilgisayar destekli bir sistemle kadının vajen kaslarının kontrolünü eline alması sağlanır.

Günümüzde modern yaklaşımdaki uygulamalar haftada 1-2 kez görüşme yapılması şeklindedir. Hergün yapılan görüşmeler başarı şansını arttırmamaktadır. Modern yaklaşımlarda eşlerin tüm terapilere birlikte katılma zorunluluğu yoktur. Tedavinin büyük bir kısmı zaten kadının üzerinde yoğunlaşmaktadır. Önemli olan şey, tüm görüşmelere katılmasa bile erkeklerin eşine olan desteğinin devam etmesidir. Terapiyi yapan kişinin bayan yada erkek olmasının tedavi başarısı üzerinde bir fark oluşturmadığı da yapılan tedaviler sonucunda tesbit edilmiştir.

Vajinismus tedavisindeki yanlış uygulamalar

Vajinismus tedavisinde ilaç tedavisi veya cerrahi tedavinin yeri yoktur.

Vajinismus tedavisinde kızlık zarının ameliyatla alınması, anestezi altında cinsel birliktelik, lokal anestezik kremler, kas gevşetici ilaçlar, ağrı kesiciler, muayenehanede gerdek gibi uygulamaların yeri yoktur.

Vajinismus evde tedavi yöntemleri yada vajinismus bitkisel tedavi yöntemleri şeklinde kanıtlanmış tedavi yöntemleri yoktur. Vajinismus tedavisini endi kendinize internet ortamından faydalanarak yapma ihtimaliniz oldukça zayıftır. Vajinismusu kendi kendine yenenlerin sayısı oldukça düşüktür. Bu konu ile ilgili vajinismus tedavisi görenlerden öneriler alabilirsiniz. Vajinismus tedavisi olanlar aslında bir uzman yardımıyla bu konuyu çok kısa sürede ve kolaylıkla aşabileceğinizi size söyleyecektir.

Ankara vajinismus kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Jinekolojik muayene esnasında herhangi bir alet kullanılmaz. Muayene oldukça kısa, basit ve ağrısız bir muayenedir. Jinekolojik değerlendirme sonrası vajinismus hastalığının derecesi belirlenir. Tedavinin kaç seans süreceği bu muayeneye göre karar verilir. %90 hastada 2-3 seansta vajinismus problemi çözülür.

Tedavinizi ertelemeyiniz. Ankara vajinismus doktorlarından jinekolog Doç. Dr. Nermin Köşüş ile bu konu hakkında irtibata geçebilirsiniz. Vajinismus tedavisi ankara fiyatları için bizimle 0312 285 85 88 den bağlantı kurabilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri