Vajinismus Hastaları Normal Doğum Yapabilir mi?

vajinismus ve normal dogum

Vajinismus normal doğuma engel midir?

Doğum eylemi esnasında, rahimde kasılma ve rahim ağzında açılma olur. Bebek doğum kanalına girer, rahmin ve karın ön duvarındaki kaslarında desteğiyle bebek vaginal kanaldan itilerek dışarıya çıkar, böylece doğum gerçekleşir. Vaginayı saran pelvik taban kaslarında da gebelik hormonlarının etkisiyle gevşeme ve açılma olur. Bunların hepsi spontan yani kendiliğinden olur. Yani vajinismus doğumun ilerlemesine engel olmaz, yani süreci çok fazla değiştirmez. Ancak vajinismuslu kadınlardaki sorun, doğum takibi esnasında jinekolojik muayene olamamalarıdır. Vaginal muayene olmazsa doğum takibi gerektiği gibi yapılamaz ve müdahale edilmesi gerekirse bu mümkün olmaz. Bu durumda hem hasta hem de bebek risk altında olur. Bu yüzden doğum zamanı gelmeden önce vajinismus hastalığı çözülmelidir. Uygun hastalarda vajinismus epidural normal doğum (ağrısız doğum) ile daha az stres ile atlatılabilmektedir.

Vajinismus hastalığını yenenler, normal doğum yapabilir mi?

Vajinismus hastalığı olan kadınlardan vajinismusu yenelerin ilk hedefi doğal olarak gebe kalmaktır. Vajinimus tedavi edilmeden gebelik oluşması oldukça nadirdir. Dış genital bölgeye boşalma yada penisin kısmi penetrasyonu sayesinde bazen gebelikler oluşabilir. Ancak gebeliğin oluşmasından ziyade bu hastalarda gebeliğin seyri ve doğumun nasıl yapılacağı büyük öneme sahiptir. Bu sorular gebelerde ciddi korkulara neden olmakta ve gebelik serüveninin sıkıntılı geçmesine neden olmaktadır. Vajinismus olmayan gebelerde bile bu korkuların üst düzeyde olduğu düşünülecek olursa vajinismus ve gebelik durumunun birlikteliğinin kadında oluşturabileceği stresi tahmin etmek çok zor olmasa gerektir.

Ayrıca gebelik sırasında bazı dönemlerde kadında vajinal ultrason ile değerlendirme yapmak gerekir. Doğuma yakın dönemde ve doğum sancıları başlayınca yapılacak vajinal muayeneler de hamilelikte vajinismus olanlarda oldukça sıkıntı yaratacaktır.

Vajinismusu yenenler, gebe kaldıkları taktirde normal doğum yapabilir miyim şeklindeki sorular kafalarını kurcalamaktadır. Tedavi görmüş vajinismuslu hamileler doğum şekli sezaryen doğum olmak zorunda değildir. Vajinismus sezeryan için bir endikasyon değildir. Vajinal kasların kontrolünü eline alan kadın için vajinismus normal doğum için bir engel teşkil etmeyecektir. Vajinismus atlatıp normal doğum yapanlar artık korkularını yenecekler ve sonraki gebeliklerinde de normal doğumu rahatlıkla yapabileceklerdir. Elbette doğum şekline sizin takibinizi yapan kadın doğum uzmanı ile birlikte vereceksiniz.

Normal doğum yapmak vaginayı genişleterek vajinismusu tedavi eder mi?

Normal doğum vajinismusu tedavi etmez. Ancak her kadının gebelik ve doğum deneyimi farklıdır. Bazı kadınların şikayetlerinde doğum sonrası düzelme olmasa da azalma görülebilir. Ama çoğu kadında durumda bir değişiklik olmaz. Hatta tam tersine bazı kadınlarda doğum esnasında yaşanan travma, genital bölgede yapılan kesilere bağlı ağrı şikayetlerin artmasına neden olur. Bu nedenle vajinismusun sadece vagina girişinin genişleterek tedavi edilemeyeceğinin farkına varılmalıdır. Çünkü vajinismusta sorun vaginanın darlığı değil, pelvik taban kaslarının istem dışı kasılmasıdır. Bu nedenle bu kasların kontrolü sağlanmadan durum düzeltilemez.

vajinismus ve normal doğum

Gebelikte vajinismus tedavisi mümkün mü?

Vajinismus tedavisi görmeden gebe kalan çok az hastada, eğer gebelik riskli gebelik değil ise 3-7. aylar arasında vajinismus tedavisi verilebilir. Bu sayede gebenin doğuma kadar aklındaki sorular ve stresi azaltılmış olacaktır. Hatta vajinismus hastalarında normal doğum yapma şansı bile yakalanabilecektir.

Göreceğiniz vajinismus tedavisi sayesinde normal doğum şansınızı deneyebilirsiniz. Vajinismusum normal doğum yaptım diyerek diğer vajinismus olan hastalara örnek teşkil edebilirsiniz. Hayatta bazen ciltler dolusu yazı ile anlatamayacağınız bir olayı, basit bir yaşanmış örnek ile çok daha fazla kişiye ulaşarak anlatmak mümkün olmaktadır.

Ankara vajinismus merkezimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Ankara vajinismus tedavisi ve vajinismus tedavisi ankara fiyatlarıiçin bizimle 0312 285 85 88 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri