Makalelerimiz > Tüp Bebek Makaleler > Laparoskopi-Histeroskopi Makaleler > Jinekoloji Makaleler > Gebelik-Doğum Makaleler > Vajinusmus Makaleler

Vajinismus / Vajinimus Tedavisi / Vajinismus Ankara

vajinismus

Vajinismus (ilişkiye girememe) nedir?

Vajinismus, kadınlarda vagina kaslarının ilişkiyi zorlaştıracak yada tamamen engel olacak şekilde istemsiz kasılmasıdır. Vaginadaki aşırı kasılma ve kapanma, cinsel ilişkinin denenmesiyle ortaya çıkar. İlişki esnasında bu bölgede yanma, ağrı, sızlama, batma gibi ciddi rahatsızlık hissi oluşur. Vajinismusa neden olan aşırı kasılma vaginayı çevreleyen pelvik taban kaslarının istemsiz kasılmasından kaynaklanır. Bu kasılma nedeniyle vaginanın girişi daralır. Bazen kasılma çok şiddetli olur ve vaginanın girişi neredeyse komple kapanır ve ilişki imkansız hale gelir. Bu kasılma istemsiz olduğu için vajinusmus problemi olan bir kadın bunu kontrol edemez, hatta çoğu kadının cinsel ilişki öncesi böyle bir durumdan haberi bile yoktur. Cinsel ilişki denemesi esnasında oluşan bu kasılma, girişim sonlanır sonlanmaz geçer.

Türk toplumunda vajinismus, dereceleri farklı olmakla birlikte 10 kadından birinde görülmektedir. Cinsel ilişki olmadan süren evliliklerin en önemli nedeni vajinismus hastalığıdır. Ara ara cinsel ilişkide ağrı çoğu kadında görülebilir. Ama sürekli, her ilişkide ağrı olması cinsel hayatı olumsuz etkileyebilecek bir durumdur. Bu normal bir durum değildir, tedavi edilmesi gerekir. Vajinismusu kendi kendine yenenler olabilir. Ancak bu sayı oldukça düşüktür. Vajinismus tedavisinde bir uzmandan yardım almanız hem stresinizi azaltacak hem de kısa sürede vajinismusu yenelerden olmanızı sağlayacaktır.

İlişkiye girememe nedenleri incelendiğinde aslında gerçekle alakası olmayan pek çok düşüncenin kadında korku ve endişe oluşturduğu, bu endişelerin bilinç altına yerleşerek kadında cinsel ilişkiyle alakalı tabuların oluşmasına neden olduğu aşikardır. Vajinanın çok küçük yada dar olduğu, kızlık zarının çok kalın olduğu ve bu gibi nedenlerden dolayı ilişkiye girememe hastalığı geliştiği kadınların bilinç altında geliştirdikleri mekanizmalardır. Bu düşüncelerle hastalarda değişik cerrahi ve medikal tedaviler uygulanır ancak bunların pek çoğunda başarı elde edilemez. Çünkü asıl patoloji vajen çevresindeki kasların kasılmasıdır. Bu problemi halletmeden yapılacak tedaviler sadece geçici çözümler olacaktır.

Bunların yanında cinselliğin ayıp sayıldığı toplumlarda, cinsellikle çok erken yaşta ve uygun olmayan durumlarda karşılaşan kadınlarda, cinsel yolla hastalık bulaşma korkusu olanlarda ve kulaktan kulağa dolaşan ilk gece öyküleri sayesinde vajinismus hastalığı gelişebilir.

Görüldüğü üzere vajinismus hastalığının %90’ının temelinde psikolojik faktörler rol oynamaktadır. Sadece %10’luk kısmında vaninada perde gibi fiziksel nedenler ilişkiye girememeye neden olabilir. Bunlarda hastada yapılan ilk muayenede tesbit edilir ve tedavi ile düzeltilir.

Vajinismus tipleri nelerdir?

Vajinismusun ilk görülme (başlama) zamanına göre 2 tipi vardır.

Primer vajinismus: ilk cinsel deneyimle birlikte başlayan ve devam eden istemsiz, normal cinsel ilişkiye izin vermeyen vaginal kasılmalardır. Bu hastalarda ağrısız cinsel ilişki hiç olmamıştır. Genelde bu kadınlar aynı zamanda normal jinekolojik muayene olamazlar, tampon, fitil vb hazneye yerleştirilen şeyleri kullanamazlar. İlişki esnasında bacakları kapama, titreme, nefesini tutma, eşini itme vb eşlik eden fiziksel bulgular olur.

Sekonder vajinismus: Normal bir cinsel hayat sonrasında başlayan, istem dışı vaginal kasılma durumudur. Bu kadınlarda başlangıçta ilişkide sorun yoktur. Sonradan gelişen bir olay vajinismusu tetikler. Genelde tıbbi bir rahatsızlıktan yada bir travmadan sonra oluşur. Genital bölgeyi etkileyen kazalar, ameliyat, doğum, kanser tedavisi, menopoz ve bazı kronik hastalıklar yada bunlar için kullanılan ilaçlar sekonder vajinismusa neden olabilir. Bu durumlarda vagina duvarında incelme olur, bu da hasarlanma ve hassasiyete neden olarak vajinismusa neden olabilir. Normal koşullarda bahsedilen problemler kolaylıkla tedavi edilir, sonrasında cinsel sorun kalmaz. Ama tedavi sonrası, tıbbi problem çözüldüğü ve tam iyileşme sağlandığı halde kadında hala cinsel ilişkide ağrı, kasılma vb sorunlar devam ediyorsa vajinismus mutlaka akla getirilmelidir.

Bazen vajinismus kadının içinde bulunduğu ortama, duruma ve yapılacak işleme göre değişir. Mesela bazı kadınlar jinekolojik muayene olurlar ama ilişkiye giremezler, yada tam tersi olabilir. Buna kısmi vajinismus denir. Bazı kadınlarda ise genital bölgeyi içeren her şey kasılmaya neden olur, bu bölgeye dokunulmasına bile izin vermezler. Buna da tam vajinusmus denir.

İlişkiye girememe korkusu nedeniyle kadınlarımızı suçlamamak, bu süreçte onların yanında olmak sorunun çözümünde en önemli noktadır. Vajinismus sadece kadının değil, çiftlerin ortak rahatsızlığıdır. Eşinizin yanında olduğunuzda bu sorunun çok daha kısa sürede çözüldüğünü göreceksiniz. Bu süreçte hekimler en büyük yardımcınız olacaktır. Sorunlarınızı ertelemeyiniz. Ertelediğiniz sorunlar sizlere daha büyük ve farklı problemler olarak geri dönecektir.

Ankara vajinismus kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Jinekolojik muayene esnasında herhangi bir alet kullanılmaz. Muayene oldukça kısa, basit ve ağrısız bir muayenedir. Jinekolojik değerlendirme sonrası vajinismus hastalığının derecesi belirlenir. Tedavinin kaç seans süreceği bu muayeneye göre karar verilir. %90 hastada 2-3 seansta vajinismus problemi çözülür. Ankara vajinismus tedavisi için bizimle 0312 285 85 88 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri