Gebelikte sık görülen şikayetler nelerdir?

VARİS

Gebelikte rahmin büyümesi, kilo alımı ve gebelik hormonlarına bağlı damarlarda genişleme olması, vücudun alt kısmından kalbe kan taşıyan damarların kanı yukarı doğru tam olarak gönderememesine neden olur. Vücudun alt kısmında biriken kan damarları genişleterek varis oluşmasına neden olur. Varis bacaklarda ve ayaklarda daha sık görülür. Cilt altında, basmakla solan kırmızı mor çizgiler halinde görülür. Varisler hiç bir belirtiye neden olmayabilir veya hafif bir ağrı ile birlikte olabilir. Ağrı ayakta durmakla artar, dinlenmekle hafifler. Varislerden korunmak ve varis ağrısını azaltmak için uzun süre ayakta kalmamalıdır. Dinlenirken ayaklar havaya kaldırılmalı, kalp hizasının üstünde tutulmalıdır. Yatarken ayakların altına minder koyarak hafif yukarı kaldırılmalıdır. Bacak bacak üstüne atarak oturmak dolaşım problemini artıracağından bu şekilde oturmayın. Düzenli olarak egzersiz ve yürüyüş yapılması bacaklardaki kasları çalıştırarak burada biriken kanın yukarı pompalanmasını sağlar, böylece varislerin ilerlemesini azaltır. Varisler çoksa ve artıyorsa gebelere uygun varis çorabı giyilmelidir. Varislerin büyük bir kısmı doğum sonrası küçülür veya kaybolur. Doğum sonrası düzelmeyen vakalarda doğum sonrası ameliyat yapılabilir.